A Ford szerint a luxus
Ez itt a legdrágább Ford, de láthatóan ez is a spórolás jegyében született. Hátsókerék-hajtású padlólemezre legalábbis nem futotta, a műszaki alapok valószínűleg a Ford Taurusból származnak. Nyilván ezért is emlékeztet a végeredmény az Audi illetve a Bentley Continental modellekre – azok is fronthajtásos alapokra épülnek.
Elsőkerék-hajtással túl nagy teljesítményt az útra vinni persze nem célszerű, a végeredmény ugyanis vezethetetlen lesz, azért az új Lincoln csúcsmodell is összkerék-hajtással készül. Szükség is van rá, hisz az orrában dolgozó háromliteres V6-os turbómotor teljesítménye 400 lóerő, és ezt a teljesítményt egy ilyen luxusautó esetében tanácsos égettgumi-szag nélkül az útra vinni. A hajtásrendszer amúgy elég fejlettnek tűnik, legalábbis van benne nyomaték-kormányzásos hátsó differenciálmű, hasonló ahhoz, amit a Focus RS-ben is használnak.
Eltekintve a plebejus műszaki alapoktól és az ebből adódó sajátos arányoktól, az új Lincoln tágas és minőségi autó benyomását kelti, még ha a belső térben helyenként túl sok is a króm-díszítés. Tartalmaz minden biztonsági és kényelmi extrát, ami manapság ebben a kategóriában elvárható, van benne adaptív tempomat, fűtött-hűtott, 30 féle módon állítható ülések, aktív zajcsökkentés és 360 fokot belátó kamerarendszer, ahogy üvegtető is.
Nagy kérdés persze, hogy ezzel a modellel a Lincolnnak sikerül-e távolabb kerülnie a nyugdíjas-luxusautó arculattól, amely az elmúlt három-négy évtizedben szép lassan ráragadt. Végülis erős, tágas és kényelmes, de a prémium-szegmensnek ebben a szeletében öldöklő verseny folyik, így az is kérdéses, hogy az új Continentalnak lesz-e esélye a sikerre Észak-Amerikában, ahol a név még mindig egész jól cseng.