Gyártásba megy a Volkswagen fura Budd-e-ja
A Volkswagen mindössze néhány hete, a Consumer Electronics Show-n mutatta be egészen furcsa tanulmányautóját, a Budd-e-t. Akkor még arról mentek a találgatások, hogy a belezsúfolt megoldások mikor bukkanhatnak fel sorozatgyártású autókban, és hogy egyáltalán mi lehet a célja ezzel az autóval a VW-nek. Most kiderült: gyártásba viszik a Budd-e-t.
Erről dr. Volkmar Tanneberger, a vállalat elektromos fejlesztésekért felelős részlegének vezetője beszélt a Car Magazine-nak. Nyilván nem arról van szó, hogy a CES-re elkészített koncepció egy az egyben készülhet majd sorozatban is, de 2020-ra kialakítanak belőle egy olyan modellt, amely alkalmas erre a célra.
Ahogyan azt már eddig is tudtuk, a Budd-e az első olyan autó, amely a konszern MEB padlólemezére épül. Ezt kimondottan plug-in hibrid és elektromos járművekhez tervezték. Úgy, hogy be tudja fogadni a méretes akkucsomagokat, és a villanyhajtás alkatrészeit is. Jelen esetben egy 101 kilowattórás, tehát elég tekintélyes akkuról beszélhetünk, villanymotorból pedig mindkét tengelyre jutott. A végsebesség 150 km/h, a hatótáv pedig 600 kilométer.
Egyelőre nem tudni, hogy milyen módosításokkal juthat el végleges állapotáig a Budd-e. Jelen pillanatban azonban úgy tűnik, nemcsak Volkswagen emblémával készülhet új modell ezekre az alapokra. Egyes források már azt is tudni vélik, hogy az új Audi A2-nek is megágyazhat a koncepció.