Még január 8-án történt robbanás az Aichi Steel nevű japán acélgyártónál, amely azóta nem szállít, egyebek közt a Toyotának sem. Ha nem tesznek valamit, néhány napon belül elfogy a Toyota japán üzemeinek acéltartaléka, és le kell állítani a termelést, ami komoly károkat okozhat.
A hírek szerint február 6-áig tart ki a Toyota raktárkészlete, de úgy tűnik, egyelőre nem találtak új forrást, és az Aichi Steelnél sem normalizálódott a helyzet. Ez pedig azt jelenti, hogy a japán gyártó termelési kapacitásának negyven százaléka eshet ki, amíg nem találnak megoldást. És ez nem csak a hazai piacot érinti, hisz a Japánban gyártott Toyoták 46%-át exportra gyártották.
A gyáriak egyelőre egyhetes leállásról beszélnek, és azt mondják, megpróbálják elérni, hogy az Aichi Steel más gyártósorain készítse a félkész présárut, a nagy szilárdságú acélt pedig megrendelik más acélgyártóktól. A kérdéses üzemek egyébként minden eddiginél nagyobb mennyiségben készítenének autókat: durván napi 13 600 jármű gördül ki az üzemekből, 10%-kal több mint tavaly, ami nagyrészt a negyedik generációs Prius iránti nemzetközi érdeklődésnek köszönhető.