Ezt hogy merték megtenni a Toyotánál?
Genfben a Toyota is a szokásos séma szerint építi fel a standját. Az érkező általában egy hibrid autó metszetébe botlik, középtájt pedig mindig van egy lökött autó, ami nem jó semmire, de vicces. Az idén egy Kikai nevű buborékot hozott össze a cég barkácsszakköre, három üléssel, tolóajtókkal, hátulra pedig befaragták a hibrid Yaris hajtásláncát az 1,5-ös benzinmotorral. Nagyjából ennyit ér a dolog, a lényeg teljesen más. A fontos modellek egy részét viszont kissé eldugták.

Mondjuk ez nem igaz a C-HR nevű kompakt crossoverre, ami 4,3 méteres hosszával nagyjából akkora, mint egy Nissan Qashqai vagy Renault Kadjar, viszont nem simul az egyen-SUV-ok egyre követhetetlenebb áradatába. Sőt. Elsőre inkább a Nissan Juke konkurensének tűnt, talán a dilis forma miatt, de az életben azért rögtön látszik: ez bizony nem kicsi. Persze azért a RAV-4-nél kisebb vagy fél számmal.

Állítólag három földrészen tervezték, talán kicsit túl is tolták a dögösség-potmétert, a C-HR annyira elegáns, mint egy futócipő: semennyire. De ez egy csöppet sem baj. Egy kicsit rájátszottak a kupés vonulatra is, de szerencsére nem egy újabb BMW X6 klónt sikerült összekalapálniuk. Inkább az oldallemezt kanyarították fel annyira, hogy sokkal inkább tűnjön csapottnak a tető vonala, mint amilyen valójában. A feketített felületek és az egészen hihetetlenül elkeskenyedő ablakrés becsapja a szemet, szinte ugyanazt a hatást kelti, mint az eredeti formatanulmány. Szinte mindent alárendeltek ennek a formának.
Törökországból jön az új divat-Toyota
A C-HR-ről egyelőre alig tudunk valamit, de az már kiderült, hogy honnan érkezik majd a típus.

Az autót nem nyitották ki, de valószínűleg normál magasságú emberek is beférnek a hátsó ülésére, a kilátás olyan, mint egy második világháborús bunkeré. Valószínűleg a belső tükör is inkább csak dísz a tetőszárnnyal megkoronázott ötödik ajtó üvegfelületét elnézve, de ez is belefér. A dülledő, neo-tupperware stílusú ledes hátsó lámpa viszont eléggé emlékeztet az aktuális Honda Civicére.

A Toyota tervezői tehát bevették a lazaságtablettát, amit az elmúlt években valahol elzárva tároltak Toyota Cityben. A C-HR egy olyan vonulat, amilyen nem volt korábban, ezért nem lehet a sablonokból és a bevált megoldásokból építkezni. A technikához a Toyota új TNGA modulrendszerét vették alapul, akárcsak az új Priushoz. Dízelmotort nem is terveznek, az alap az Aurisból ismert 1,2 literes, négyhengeres turbós benzinmotor lesz (116 LE), alternatív megoldásként ehhez is rendelhető a Prius új, 122 lóerős hibrid hajtáslánca – utóbbi szigorúan fronthajtással, de az alap benzinmotorhoz kínálnak összkerékhajtást is. (Egyes piacokra készítik majd egy kétliteres benzinmotorral is, de az nem jön hozzánk.) Ám ennek ellenére nem spórolták el a rendes, multilink futóművet hátulról.
A C-HR-nél egy részleg nem erőltette meg magát: a névadók. A modell valóban ezzel a tanulmányautó-típusjelzéssel kerül majd piacra, Magyarországon valamikor november táján. A belsejét egyelőre nem mutatták meg a nyilvánosságnak, de egyesek szerint az új Prius stílusát követi a belső dizájn, ami jó hír – ezt majd valamikor júniusban tudjuk meg, amikor feltárul a titkos belső. A típust egyébként Törökországban gyártják.

Úgy tűnik, a show-t a C-HR vitte el, de azért egy sarokban ott ácsorgott még a Hilux is, ami csak Európában újdonság, hisz már egy ideje már a Távol-Keleten és az ex-Szovjetunió területén is megvásárolható az új nemzedék. Az európába szánt EURO VI-os modellek Dél-Afrikában készülnek majd, kezdetben egyféle, 150 lóerős, 2,4 literes dízelmotorral, amely 400 newtonméternyi nyomatékot ad le, ha muszáj.
A Hilux 7,5 centivel hosszabb, mint a régi, így a hossza meghaladja az 5,3 métert. Felépítése természetesen alvázas, hátul laprugókkal és dobfékkel, a terhelhetőségét 1040-1050 kilóra, a vontatható tömeget pedig 3,2 tonnára növelték.

A Hilux formavilága leginkább az amerikai Toyota SUV-okéra hajaz, kevésbé szögletes, mint korábban. Annyira ugyan nem merész, mint mondjuk a Mitsubishi L200, viszont az utastere egészen személyautós. Nyilván nem a melós, hanem a nagyképernyős-navis-automata vészfékezős-led-lámpás csúcsváltozatokat állították ki belőle. Hozzánk júniustól érkezik az új pick-up, és mindhárom kabinnal (szimpla, extra és dupla) elérhető lesz, bár felénk főleg a duplakabin a népszerű. A hátsókerék-hajtású változatot nem importálják majd, nincs is értelme, nálunk mindenki az összkerekest veszi. Kézi és automata váltó is lesz hozzá, mindkettő hatfokozatú.

Bár a kiállított Proace Verso valójában soküléses személyautó, a Proace legfontosabb feladata, hogy a márka krónikus furgonhiányát megoldja, amúgy pedig a Peugeot-Citroen-Toyota trió közös gyermeke, a PSA gyárában készül. Nyár elejére megjönnek a lemezelt furgon változatok, kora ősztől a körbeablakozott haszongépjárművek (Van és az üléses Combi kivitel), a Verso VIP személyautó pedig csak novemberben érkezik. Háromféle hosszban készül a típus, 1,6 és 2 literes Peugeot dízelmotorokkal.

Az ünneplést a Lexusnál is megtartották, mert már túl vannak az egymilliomodik hibrid eladásán, szédületes szám. Ezzel a lendülettel leleplezték az LC500h nevű hibrid szuperkupét, de ahogy az ember a standon sétálgat, elgondolkozik, mi a francért nem képes a Lexus az egyre követhetetlenebb palettáján emberi nevekkel megkülönböztetni a modelleket. Hogy mást ne mondjak, egy japán ki sem tudja ejteni azt, hogy RC, hanem azt mondja helyette, hogy LC (és fordítva) márpedig mindkettő Lexus kupét jelöl, és akkor még jönnek az NX, RX és társai. Apropó RX (tudják, ez egy crossover/SUV), itt volt már az új generációja is, amely ugyan nem világpremier, de januártól kapható – brutális, ívelve dudorodó hűtőmaszkja mögött az új, kétliteres turbós benzinmotor is megtalálható. A formatervére komoly hatással volt a kubista festők munkássága, ebben egészen biztos vagyok.
A váltás Lexusa
Burnoutolni, driftelni, keményen végigkapcsolni a fokozatokat egy hibriddel? Igen, mostantól lehet. Az LC 500h végre nem befőttes gumi, hanem igazi autó. Ahogy szeretjük.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
