Betalált az új Aston Martin
A DB11 az első Aston Martin, amelybe Mercedes eredetű motort építenek, és úgy néz ki, sokan vártak erre a pillanatra: a genfi bemutató óta eltelt néhány nap alatt 1400 példányt rendeltek az új típusból, ami az autó árát nézve meglepően nagy mennyiség.
Az Aston Martin új csúcsmodellje évtizedek óta az első autó a márka kínálatában, amelyet nem a Fordnál gyártott motor hajt. Az új V12-est az AMG szállítja, de meglepetésre különbözik az összes, a Mercedesekben használt motortól. A hengerűrtartalma 5,2 liter, és két turbófeltöltővel kerek 600 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámon. A maximális nyomatéka 700 Nm, amely már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Nem csoda, hogy az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 320 km/h.
A gyáriak szerint a 204 900 euróért, azaz átszámítva mintegy 63,5 millió forintért kínált sportkocsiból már a világpremier előtti zártkörű rendezvényeken sikerült vagy ötszázat eladni, és a bemutató utáni napokban még 900 megrendelés futott be. Ez pedig óriási mennyiség, a sportkocsigyártó mércéjével mérve mindenképp, hisz mostanság örülhettek, ha az összes modellből elfogyott négyezer példány egy évben, és az eladások zömét a legelérhetőbb V8 Vantage adja.
Az Aston Martin kínálatának felújítása ezzel a modellel épp csak elkezdődött: a következő években várhatóan a teljes kínálatot AMG motoros sportkocsik váltják, és ha ilyen nagy lesz az érdeklődés, azzal újra esély nyílik rá, hogy az eladásokat feltornásszák évi 7000 fölé, megközelítve vagy akár meg is haladva a 2000-es évek közepének eladási csúcsát.