Az Audinál sok esetben egy teljes modellváltást is képesek úgy lezavarni, hogy nagy rutinnal sem könnyű észrevenni a változásokat, az A3-as pedig csupán egy modellfrissítésen esett át. Ha nem olvastuk volna, hogy valami új, nem valószínű, hogy felfedezzük az eltéréseket.
Pedig az autó orrát szite teljes egészében lecserélték: más a hűtőmaszk sziluettje, az alsó légbeömlők, és a lámpatestek is: ez utóbbiakban a korábbi nyeles háromszög-mintázatú LED-sáv helyett a fényszórókat bekeretező négyszög-formát alakítottak ki. Hátul ugyanígy lecserélték a lámpatesteket, és a lökhárító is karakteresebb diffúzor-mintázatot kapott. Középen viszont egyértelműen látszik, hogy ez csupán olcsó frissítés, hisz az autó középső része semmit sem változott.
Az autó motorválasztéka is kibővült a VW csoport új benzines alapmotorjával, az ezres háromhengeres turbómotorral. Ez itt valamivel erősebb, mint amit megszoktunk tőle: 115 lóerőt hoztak ki belőle, viszont úgy néz ki, eltűnik az 1,4 literes turbómotor 125 lóerős változata, azaz a benzines alap-A3-as tíz lóval gyengébb lesz. Az 1,8 literes 180 lóerős turbómotor is eltűnik a kínálatból, helyette a kétliteres TFSI moto 190 lóerős változatát kínálják majd. A többi motor változatlan paraméterekkel élte túl a frissítést, kivéve az S3-ast, amelynek a teljesítményét 300-ról 310 lóerőre növelték az alapkonstrukció megváltoztatása nélkül.
Ezen felül az autó elektronikáját is frissítették: az A3-ashoz is elérhető lesz a trafic jam assist, amely leveszi a sofőr válláról a forgalmi dugóban araszolás terheit – akár 64 km/h-ig követi a sávot és az elöl haladó tempóját – és ezzel összefüggésben állítólag a sávtartó rendszert is fejlettebbre cserélik. Emellett kapható lesz a típus az Audi új fedélzeti rendszerével, amely 12,3 hüvelykes érintőképernyőn keresztül kommunikál a sofőrrel.
A megújított A3-as és S3-as májustól lesz rendelhető az Audi kereskedéseiben, az első példányok pedig a nyár folyamán juthatnak el tulajdonosaikhoz.