Búcsúzik a legbátrabb Toyota
Az idén augusztusban állítják le a Toyota dizájn-terepjárójának gyártását. Így épp tíz évesen búcsúzik a Toyota eddigi legbátrabb modellje, amelyet eredetileg csupán tanulmányautónak szántak.
Eleinte úgy nézett ki, hogy a retro-terepjáró, amely műszaki szempontból igen közel áll a Land Cruiser rövidebb változatához, formájában pedig az első Land Cruiserekre emlékeztet, üzletileg sem rossz húzás. Az első két évben közel 120 ezer példányt adtak el belőle úgy, hogy csak az Egyesült Államokban volt kapható. A válság azonban megölte a típust, amely később sem talált magára: 2009-től alig tudtak belőle évi 15 ezret elsütni. Ezzel együtt a 2,12 tonnás, hatalmas és kevéssé célszerű modellt megtartották, mint a kínálat – sőt, mondhatni az elmúlt húsz-harminc év – legérdekesebb Toyotáját, amely lényegében arcot kölcsönzött a márkának.
Közvetlen utód valószínűleg nem lesz, így csak abban lehet bízni, hogy a Toyota amerikai részlegénél a közeljövőben ismét megbolondul valaki, és megpróbálkoznak valami hasonlóan ésszerűtlennel, hogy megmutassák, nem csak Corollát meg Camryt képesek gyártani. Ezek ugyanis töretlenül népszerűek Észak-Amerikában, de ha csak a tömegmodellek jelentenék a Toyotát, akkor valószínűleg azt is elfelejtené a világ, hogy a japán márka egyáltalán létezik.