Az új Volvo platform bemutatója kapcsán természetes módon felmerült a kérdés, hogy a svéd gyártó készítene-e az V40-esnél kisebb autót.
A műszaki lehetőség adott, de úgy néz ki, ilyesmire mégsem kerül sor. „Természetesen csökkenthetnénk a CMA platform méretét, de a terveink közt nem szerepel ilyesmi” - mondja Hakan Samuelson, a Volvo Cars vezérigazgatója. Ha a korábbi tapasztalatokat nézzük, ez nem is olyan meglepő: a közelmúlt legkisebb Volvója, az alig több mint 4,2 méteres, háromajtós C30-as nem lett igazán sikeres, hét éves pályafutása során 199 ezer példányt sikerült belőle eladni, azaz valószínűleg a fejlesztési költséget sem hozta vissza.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a svédek az XC40 és az S40 típusok fejlesztésére koncentrálnak, de nem kizárható, hogy később az ötajtós V40 utódját is elkészítik. Ezek azonban inkább a 4,5 méteres kategóriához tartoznak majd, mivel ez az az autóméret, amely a világon mindenütt jól eladható, Kínától Európán át az Egyesült Államokig.