A BMW már tavaly átdolgozta a 3-as sorozat négyajtós és kombi változatait, most pedig az ötajtós GT-n végeznek nagyon hasonló átalakításokat.
Ahogy a másik két 3-ason, az átalakítás kívülről itt sem feltűnő. Lecserélték a fényszórókat, a lökhárítót, amelyen más formájúak lettek a nyílások, de ez épp csak arra elég, hogy úgy érezzük, valami nem stimmel – hogy pontosan mi változott, az csak akkor látszik igazán, ha egymás mellett nézzük a frissítés előtti és utáni változatot. Belül új még a kormánykerék, és az iDrive fedélzeti rendszerből is a legújabb kerül az autóba. Van még néhány új szín és alufelni a katalógusban, de a BMW-nél láthatóan nem törekedtek arra, hogy változtassanak az autó karakterén.
Motor-hajtás kombinációból összesen 18 félét kínálnak. A motorok közül három új, a kétliteres turbós benzinmotor 185 és 252 lóerős változatai a 320i-be és a 330i-be kerülnek, a háromliteres, 326 lóerős hathengeres pedig a 340i-be kerül, amely az eddigi 335i-t váltja. A három dízelmotorhoz most nem nyúltak, marad a 184 lovas kétliteres, valamint a 258 és a 313 lóerős háromliteres. Minden változat kapható lesz a xDrive összkerék-hajtással is, bár ez nagyrészt feláras, csak a legerősebb dízelmotoros változathoz jár az alapfelszereltség részeként.
Bár nagyobb testvéréhez, az 5 GT-hez hasonlóan az ötajtós 3-as is elég vegyes kritikákat kapott a formaterve miatt, a gyáriak szerint olyasmit tud, amit kevés más BMW: új vásárlókat hozott a márkának. A legtöbbet Kínában, Németországban és az Egyesült Államokban adtak el belőle, és nyilván az a cél, hogy a felújított modell, amelyet a nyár elején kezdenek forgalmazni Európában, minimum megőrizze a változat helyét a piacon.