Most már hivatalos: a Mercedes 2017-re készíti el az S500e hibrid luxusautó új változatát, amelybe a nagyobb akkumulátor mellett drótnélküli töltő is kerül. Ezzel nagyban egyszerűsödik a hibrid modell használata: nem kell konnektorral vacakolni otthon a garázsban, elég a töltő fölé parkolni.
A szerkezettel tavaly kezdett kísérletezni a Mercedes, de az induktív elven működő töltő már most 3,6 kW-ot tud átvinni 90%-os hatásfokkal, így a célnak bőven megfelel. Még úgy is, hogy az S500e akkumulátorának méretét 8,7-ről 13,3 kWh-ra növelik. Ezzel a tisztán villanyautóként megtehető út hossza is 50 kilométerre nőtt, ami tipikus városi üzemmódban többnyire elég is, hogy a benzinmotort be se kelljen kapcsolni egész nap.
Az S500e egyébként a 20 lóerős villanymotor mellett egy nem kifejezetten a takarékosságáról ismert háromliteres, 333 lóerős biturbó benzinmotort hord az orrában, ha elfogyott a villany, vagy gyorsan kell haladni, ez is beszáll a hajtásba. A rendszer összteljesítménye pedig 449 lóerő, amivel a 2,14 tonnás óriás akár 5,2 másodperc alatt is elérheti a százas tempót.
Az átdolgozott hibrid S osztály mellett a Mercedes azt is elárulta, hogy 2018-ra minden konnektoros autóját CCS szabványú csatlakozókkal látja el. Ez a dupla csatlakozó-szabvány egyen- és váltóáramú töltést egyaránt lehetővé tesz, és akár 150 kW átvitelére is alkalmas, ha van mögötte megfelelő gyorstőltő.