Az EuroNCAP töréstesztje azt jelzi, hogy ha volt is gond az Alfa Romeo Giulia biztonságával a bemutató előtt, a szériamodellével biztosan nincsen, és ezt nem csak az ötcsillagos végeredmény támasztja alá.
Bár sokat kritizáltuk korábban az EuroNCAP értékelési módszereit, a tesztjeik részletes eredményeiből még mindig elég sok kiderül az autók passzív biztonságáról. Ezen részeredmények alapján is úgy néz ki, ezúttal három, valóban elég biztonságos autót törhettek össze a laborjukban. Az új, hátsókerék-hajtású Alfa Romeo Giulia 98%-os eredménye a felnőttek védelmi szintjére kivételes, és a gyerekek biztonságát jellemző 81% sem rossz. A Seat Ateca 93, illetve 84%-ot ért el, a második generációs VW Tiguan pedig 96 és 84%-ot, ami azt jelzi, hogy ezek az autók azt hozzák passzív biztonságban, ami egy mai korszerű autótól elvárható. A biztonsági elektronika és a gázolási teszt pedig mindháromnál elég jó volt, hogy ne húzza le vészesen az összpontszámot, így a három modell érzésünk szerint megérdemelten kapott öt csillagot a teszten.
A Giulia eredménye azért is biztató, mert ez az első autó, amely az új hátsókerék-hajtású padlólemezre épül, azaz valószínű, hogy a később érkező, azonos alapú modelleket is kellőképp biztonságossá tudják majd tenni.