Ez itt a második legdurvább McLaren

2016.08.19. 13:59

A korábban 688 HS-ként is emlegetett sportkocsi a 675 LT egy még radikálisabb változata, amelyet a McLaren Special Operations – a brit gyártó egyedi igények kielégítésére létrehozott részlege – épít, korlátozott példányszámban.

Az MSO HS a jól ismert McLaren sablon köré épül, de minden részletében továbbfejlesztették. A 3,8 literes biturbó V8-asból 688 lóerőt hoztak ki, ami már nincs messze a P1 azonos felépítésű benzinmotorjának 727 lóerejétől, az egyszerűbb belső tér és a karbonszálas alkatrészek révén pedig úgy 40 kilogrammot faragtak a gép tömegéből a 675 LT-hez képest is. Az autó egyik karakteres részlete a nagyméretű hátsó légterelő, amely a gyáriak szerint vagy 220 kg-nak megfelelő leszorítóerőt termel 240 km/h-nál, de emellett lassításkor, függőlegesbe fordulva aerodinamikai fékként is működik. Az autóba bekerült a McLaren Track Telemetry rendszere is, amellyel minden elérhető adat – kamerafelvétel, a GPS helyzet- és sebességadatai és a jármű minden működési paramétere – begyűjthető, hogy aztán ezek elemzésével javíthatók legyenek a köridők.

A tervek szerint összesen 25 példányt építenek az MSO HS-ből, azaz már most egyértelmű, hogy igazi gyűjtői ritkaság lesz, és mindet a vásárló igényei szerint szabják testre, azaz aligha készül két egyforma példány. Egyes források szerint a bemutatóra minden példány el is kelt, így várhatóan már csak jelentős felárral, használtan lehet majd hozzájutni egyhez-egyhez.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.