Bár egy raliautó és egy tereprali-kamion soha nem indul ugyanabban a mezőnyben, most összehoztak egy ilyen találkozót is. A gyári VW WRC-csapat és a Kamaz Dakar-csapat közös főszponzorától jön az ötlet, a végeredmény pedig egy látványos üldözős filmecske.
Mindez persze nem több, mint játék, nyilván Latvala sem nyomta annyira a Polo WRC-nek, és Ajrat Margyejev, a Kamaz sofőrje sem próbálta igazán letolni az útról a Volkswagen versenygépét – nem beszélve arról, hogy komoly szituációban egyikük sem ülne egyedül az autójában – de így is igazán látványos, ahogy szinte ugyanazon a röppályán ugrat egymás után a két gép.
A Kamaz és a VW egyébként nagyon más súlycsoport. A teherautóban közel ezer lóerős és 4000 Nm csúcsnyomatékú, 16,2 literes V8-as dízelmotor dolgozik, amely durván 10 másodperc alatt gyorsítja a kilenc tonnás óriást 100 km/h-ra, és 140 km/h végsebességet biztosít a számára. A Polo WRC esetében viszont 318 lóerő jut 1,2 tonnára, így akár 3,9 másodpercen belül elérhető vele a százas tempó, a végsebessége pedig 200 km/h is lehet, persze az alkalmazott áttételezéstől függően.