Bemutatták az új terep-Ladát
Bár az előzetesek alapján csak egy megemelt Xray-t vártunk, az Xcode sokkal jobb arányú a szériagyártású ötajtósnál. Ráadásul a kompakt szabadidő-autó még a legnagyobb autópiacok aktuális divatjába is nagyszerűen beleillik, így könnyen lehet belőle exportsiker is, ha időben el tudják készíteni a szériaváltozatot.
Az új modellen is felbukkannak a Vesta család jellegzetes stíluselemei, a két szembefordított C alakú ív az autó oldalán, és ugyanez az orr-részen is, ám az övvonal felett egész mást találunk, mint a Vesta vagy az Xray esetében. A tető szinte kupészerűen végződik, és talán a fekete sárvédőívek, vagy a nagy kerekek miatt lehet, de az autó oldala sem tűnik olyan aránytalanul túlméretezettnek, mint a két, már kapható modell esetében. Szemből a legérdekesebb talán a két X-forma fényszóróbetét lett, bár korántsem biztos, hogy ez eljuthat a gyártásig. A műszaki tartalom nagyrészt persze megegyezik a Lada Vestáéval, a hajtást pedig egy meglehetősen ódivatú 1,8 literes, 122 lóerős szívómotorra bízták.
Az Xcode még csak tanulmány, így nehéz megmondani, hogy mi lesz belőle, az Oroszország elleni szankciók miatt ugyanis összedőlt az orosz autópiac, és az exportlehetőségek is korlátozottak. Az AvtoVAZ vezetése azonban új modelleket ígér, így van rá esély, hogy akár három éven belül elindul a szériagyártás.
A Moszkvai Autószalon kapcsán, ahol az Xcode is látható volt, az AvtoVAZ elnöke, Nicolas Moore egyébként komoly terveket vázolt fel. Azt mondta, nyolc vadonatúj, és nyolc alaposan átdolgozott modell bemutatására készülnek, amelyek közül két újdonság, és négy átalakított típus még 2019 előtt a kereskedésekbe kerül.