Lehullt a lepel: megmutatta magát a legújabb Volvo
Teljessé vált a Volvo 90-es modellcsaládja, leleplezték ugyanis a V90 Cross Countryt - folytatva ezzel a sokéves hagyományt. A terep-kombit pár nappal ezelőtt már belengették a svédek, és már akkor sejteni lehetett, hogy a méretes vászondarab még a Párizsi Autószalon előtt lehull az autóról. A technikai részletekkel viszont még adósak maradtak.
Az nyilván nem nagy meglepetés, hogy a karosszéria lényegében megegyezik az alap-V90-esével. A szabad hasmagasságon egyébként hat centimétert emeltek, a sárvédők, küszöbök és a lökhárítók pedig kaptak egy-egy plusz betétet. Hátul ebbe aztán bele is vésték a Cross Country típusjelzést. Mindezzel robusztus külsőt igyekeztek faragni a terep-kombinak, és így is a strapabíró jelleget igyekeznek sulykolni. A márka formatervezésért felelős alelnöke, Thomas Ingenlath úgy fogalmazott: egy Cross Country modell megtervezése nem csupán ujjgyakorlat a mérnökök számára. A külsővel ugyanis erőteljes megjelenést, a belsővel pedig eleganciát próbálnak sugallni.
A Volvo olyannyira hangsúlyozza a tartósságot, hogy azt is kiemelik, a mínusz negyven Celsius fokos svéd téltől az arizonai sivatagok hőségéig mindenféle szélsőséges viszonyok között kínozták a prototípusokat. A futóművet pedig úgy hangolták, hogy aszfalton és terepen is a lehető legkomfortosabb legyen.
Noha a műszaki részletekbe egyelőre nem mennek bele a svédek, annyit azonban már – a hasmagasságon túl – tudni lehet, hogy a bevezetéskor négyféle motorral, T5 AWD, T6 AWD, D4 AWD és D5 AWD változatban kínálják majd. Ahogyan azt ezek a jelzések is mutatják, kizárólag összkerékhajtással lesz kapható az újdonság. Felszereltségből is kettő lesz: a Cross Country és a Cross Country Plus.
Az indulóár kicsivel több mint 15 és fél millió forint lesz majd Magyarországon. Ennyi pénzért a D4 AWD változatot kapjuk meg. Ez minden bizonnyal ugyanazt a 190 lóerős dízelmotort takarja, amelyet az alap-V90-esből már ismerhetünk.