A DRB-Hicom nevű maláj cég 2012-ben vette meg a Protont és vele a Lotust, de hiába küzdöttek a maláj autógyár nyereségessé tételéért, az mostanra tarthatatlan helyzetbe került. Így szakmai befektetőt keresnek a maláj autóipar legismertebb márkája számára, és egyes pletykák szerint a Lotustól is szabadulnának, méghozzá külön.
A Lotus az elmúlt évek során igen közel került a nyereséges működéshez, az előrejelezések szerint 2016 lehet évtizedek óta a brit sportkocsigyártó első pozitív eredménnyel záruló éve. Ugyanakkor a Proton egyértelműen a végét járja: a piacnyitás előtt a maláj autóeladások 75%-át adó márka részesedése mostanra 15% alá esett, a 400 ezres éves kapacitású gyáraikban tavaly 102 ezer autót szereltek össze. A cégnél nincs pénz fejlesztésre, jelenleg nagyrészt levetett Honda technikára épülő modelleket kínálnak. Ráadásul az exporttervek sem igazán jöttek be. Így a Proton most már a tulajdonos, DRB-Hicom nyereségét is teljes egészében elviszi, sőt, negatívba fordította.
A Proton tulajdonosai erre válaszul felajánlották több nagy autóipari szereplőnek is, hogy megvásárolhatják a maláj autógyártót. A Peugeot, a Renault és a Suzuki neve is felmerült lehetséges vásárlóként, de csak a Peugeot ismerte el, hogy érdeklődnek az üzlet iránt. A Lotus eladása egyelőre csak mint lehetőség merült fel, de elemzők szerint logikus lépés lehet. A sportkocsigyártó, amely most végre nem veszteséges, talán még vonzóbb célpont, mint a Proton, hisz a jól csengő márkanév mellett jól működő bérfejlesztő üzletága is van, amely hajtások, vázrendszerek, futóművek vagy akár komplett autók kifejlesztéséhez is elegendő tapasztalattal rendelkezik.