Azt hiszem, a Párizsi Autószalon legrövidebb sajtótájékoztatóját produkálta az imént Akio Toyoda. A Toyota-vezér rövid, de meglepően erős tizenöt percet stand uppolt, miközben az egyetlen konkrétum, amibe kapaszkodhatott egy raliautó és egy ralilegenda volt.
Toyoda úr jó showman. Ezt negyed óra után megadom neki nyugodt szívvel, de hozzá kell tenni, ezzel együtt ügyes szemfényvesztő. Kezdte azzal, hogy a szép corollás sikerek után visszatérnek a rali-világbajnokságra. Itt lett volna mit felemlegetni a múltból, de nem csapta le a magas labdákat a kilencvenes évek sikereiről, inkább kirendelte a színpadra a Yaris WRC-t. Innen aztán váratlanul jött egy rövid, általános helyzetjelentés az önvezető autókról (fejlesztenek, nem maradnak le), hogy aztán visszakanyarodjon a már bemutatott raliautóhoz. Magabiztos beszéd volt ez a semmiről, és amikor a közönség vakarhatta volna a fejét, hogy lesz-e még valami, újra és újra előkerült Tomi Makinen, akinek bármikor alanyi jogon jár a taps egy ilyen közegben.
Makinen közismerten nem egy beszédes ember, hiába az ő finn bázisán fejlesztették az autót, semmi nem derült ki arról, hogy akkor mit is tud, vagy hogy mikorra lesz belőle versenyautó. Viszont itt van, immár álca nélkül, így annyival lettünk okosabbak, hogy akárcsak a Forma-1-es projektnél, a Panasonic ebben is kiemelt partner lesz, és szép nagy felület jut az autón a Microsoftnak is, ami nem arról híres, hogy nagyon törné magát az autósportos szponzormegjelenésekkel. Toyoda szerint szintén régi partnere a techcég a márkának, így nincs ebben semmi meglepő.
Se a versenyzőkről, se a technikai paraméterekről nem tudni még semmit, pedig ha igaz, jövőre már ott leszneka Yaris-szal a rali-világbajnokságon. Jobb híján tessék nézegetni a képeket, én húzok a Lexus sajtótájékoztatójára; idén az ő jelenlétük az erősebb itt házon belül.