Amerikában Donald Trump kampányának köszönhetően forró téma manapság a helyi autóipar kiköltözése az országból. Az olcsó modellek már évtizedek óta Mexikóban készülnek, és ez a republikánus elnökjelölt egyik vesszőparipája. Az autóipari dolgozók szakszervezetének egyik vezetője a Trumpnak címzett válaszában említett meg egy olyan apróságot, amely egyértelműen bizalmas információ volna: a Ford Ranger és Bronco modelleket a michigani összeszerelő üzemben gyártják majd, és nem Mexikóban.
Ranger és Bronco nevű modell ugyanis nem szerepel a Ford észak-amerikai kínálatában. A Rangert 2011 óta nem kínálják odaát, a Bronco nevet pedig 1996 óta nem használja a Ford. A szakszervezeti vezetés persze előre tud az autógyárak minden lépéséről, hisz a gyártókkal fennálló szerződésben részletesen szerepel évekre előre, hogy mit és hol gyártanak majd, így Bill Johnson UAW-vezető szavai hivatalosnak tekinthetők. Azt nem tudni, hogy a Ranger és a Bronco mikor bukkan fel újra a kínálatban – találgatások szerint 2018 körül várhatók – de az már nem titok többé, hogy érkeznek.
A Ford utoljára 2004-ben mutatott egy Bronco nevű tanulmányt, de sokan úgy vélik, hogy az az autó szolgál mintául a szériagyártmány számára. A tizenkét éve bemutatott koncepcióautó ugyanis az első, 1966-os, mára kultusztárggyá vált Bronco jellegzetes karakterét örökölte, és sokan úgy okoskodnak, hogy egy ilyen típussal a Ford versenytársat állíthat a Jeep Wranglernek, amelynek jelenleg nemigen akad alternatívája a piacon. A közös gyártási helyszín pedig arra utal, hogy a Ranger pick-up műszaki alapjaira építenék az új terepjárót.