A posta dühíti a VW vezérét
A Deutsche Post már több mint ezer Streetscootert állított szolgálatba, és később forgalmazni is szeretné az elektromos áruszállító járművet. Matthias Müller szerint végtelenül dühítő a helyzet.

Korábban már írtunk a Streetscooterről, amelyet a német postánál terveztek, és úgy sikerült megoldaniuk a gyártást, hogy minden alkatrészt külső beszállítóktól szereznek be. A hajtáslánc a Boschtól jön, a világítás a Hellától, és így tovább, azaz lényegében csak meg kellett szervezni, hogy miből, hogyan és hol álljon össze az autó. A posta járműve egyébként nem rendelkezik különösebben vonzó paraméterekkel, hisz mindössze 40 lóerős, a végsebessége 80 km/h, a hatótávja a használat körülményeitől függően pedig 50-80 km, viszont így is kiválóan megfelel a csomag- és levélkihordási feladatok elvégzésére, hisz ez a feladat sem nagy sebességet, sem nagy hatótávot nem kíván. Viszont hatékony, csendes üzemű, és 4,5 óra alatt újratölthető az akkumulátora 80%-ig, azaz naponta akár két műszakban is használható.
A Streetscooter talán jó megoldás a postának, de az autógyárak nem örülnek neki, hisz így elesnek attól az üzlettől, amit a közel 30 ezer német postásautó rendszeres cseréje jelent. Ráadásul a posta villanyautójának tervezésekor fontos szempont volt a tartósság: állítólag 16 éves élettartamra tervezték a járműveket, heti hat napos, és naponta tíz órás használat mellett, amit kevés sorozatban gyártott autó tudna manapság.
Talán ezért is kelt ki a posta saját járműve ellen a Volkswagen vezérigazgatója, aki azt mondja, dühíti, hogy a Deutsche Post nem a VW haszonjármű-üzletágát kereste meg – azt mondja, biztosan terveztek volna valami hasonlót a számukra. „De majd meglátjuk, befér-e még a lábunk az ajtón” - mondta Müller, ami arra utal, hogy még nem mondott le teljesen a zsíros posta-megrendelésekről.
Az elektromos postásautók egyébként nem Németországban jelentek meg először: a francia postások egy ideje már használnak elektromos furgonokat, amelyeket a Citroën Berlingóból épített át a sportkocsijairól ismert Venturi, illetve Észak-Amerikában is egyre elterjedtebbek a tisztán elektromos levélkihordó furgonok.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
