Ahogy a korábbi kémfotók alapján már sejteni lehetett, az Opel Meriva is elhagyja a gyorsan zsugorodó egyterű-szegmenst. Ami tíz éve még a legnagyobb divat volt, az ma már szinte eladhatatlan, így lesz a Merivából valami más.
Karl-Thomas Neumann is csak körülírni tudta, milyen lesz az új modell – szerinte igyekeznek egyesíteni vele az aszfalt-terepjárók stílusát az egyterűek tágasságával. Ezek alapján afféle crossoverre számíthatunk, magas és tágas utastérrel, de az egyterűektől eltérően különálló motorházzal. Az átalakulás hasonló lehet, mint amilyet nemrégiben a Peugeot 5008-as modellváltásánál láttunk: ott is a csomagolás változott elsősorban, a műszaki tartalom és a használati érték nem igazán.
Nem az Opel az egyetlen, amely hátat fordít a kis egyterűek szegmensének: hamarosan a Nissan is kivezeti a Note típust, és úgy hallani, a Citroën C3 Picasso is a Meriváéhoz hasonló változásokon megy át a modellváltás során, így a kereslettel együtt a kínálat is gyors zsugorodásnak indul: néhány éven belül teljesen kipusztulhatnak az apró, tágas, de jellemzően bumfordi karakterű mini-egyterűek az újautó-piacról, hogy komolyabb fazonú, félig-meddig terepjáró-jellegű modelleknek adják át a helyüket.
Az Opelnek persze óvatosnak kell lennie, hisz nem sodorhatja veszélybe a Mokka eladásait – talán ezért is hangsúlyozta Neumann, hogy a Mokkánál kevésbé lesz terepjáró-szerű a Meriva-utód.