A találgatásokat és az órákkal ezelőtt kidobott teaser-videót követően a Mercedes-Benz végre leleplezte pickup-tanulmányát. A stockholmi bemutatót Dieter Zetsche vezette fel. A Daimler AG vezérigazgatója kitért arra a 220D pickupra, amely Dél-Amerikának készült évtizedekkel ezelőtt. Azóta viszont a Mercedesnek - és a többi német prémiumgyártónak - nem volt ilyen típusa, ráadásul az sem volt elterjedt, globális modell. Hozzátette: a márka pickupjának minden szempontból a legjobbnak kell lennie a maga kategóriájában.
Az új modell a Renault-Nissannal való együttműködésnek köszönhetően készült el. A németek szerint egy ilyen karakterű autó nagyon hiányzott a kínálatukból. A szegmens ugyanis változásokon ment keresztül: már nemcsak munkaeszközként, hanem életstílusként is lehet tekinteni egy-egy pickupra. Ezzel tehát ők is új célcsoportokat céloznának meg. Ennek jegyében rögtön két változatban mutatták be az X osztály koncepcióját.
Ha már Renault-Nissan-rokonságról beszélünk - így például a Mercedes Citan is egy átcímkézett Renault Kangoo -, azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a Navarával közös alapokra épül az X osztály. Ez a közösség elsősorban oldalnézetből állapítható meg, hiszen mind a tetővonal, mind az oldalablakok formája a japán gépet idézi. Bár a Mercedes-Benz pickup formatervezője elmondta, a tökéletes arányok megtalálására törekedtek, az autó középső harmadában egyértelműen tetten érhető a hasonlóság.
Az orr-rész viszont kétségkívül a Mercedes palettájába illik. A Stylish Explorerként (Stílusos Felfedező) emlegetett, inkább utcai használatra szánt kivitel és a Powerful Adventurer (Erőteljes Kalandor) változat egyaránt méretes márkajelzést kapott, a csillag körül azonban már láthatunk eltérést. Utóbbi verziónál egy csörlő is helyet kapott. Míg az aszfaltosabb modell farán körbefut a lámpa, addig a terepes változat egy rácsozott feneket kapott. Előbbi nagy felnikkel, utóbbi terepgumikkal gördült be a bemutatónak helyet adó terembe.
A beltér szintén mercedeses - ez az anyaghasználaton és formákon (például a szellőzőkön) is jól látható. A kifinomultabb változat barna nubukbőr-fehér nappabőr kombinációt kapott. A melósabb kivitel belsejében ezzel szemben visszaköszön a kaszni színe, és karbonbetétekkel is találkozhatunk. Bónuszként egy tűzoltókészüléket is elrejtettek. A nagy érintőképernyő mindkét X osztályos Merciben kötelező elem.
A műszaki jellemzőkről egyelőre igen keveset árultak el a németek. Annyit már súgtak, hogy egy erős, V6-os dízelt építenek a pickup orrába, amelynek teljesítményét 4Matic állandó összkerékhajtás viszi át az útra. Esélyes tehát, hogy a márka több modelljében is használt, 2987 köbcentis hathengerest kapja, amely 258 lóerőt tud. Ezzel egyúttal az is kiderült, hogy nem a Navara 2,3-as négyhengeres dízelét szerelik be. Emellett két kapcsolható diffizár lesz a segítségünkre nehezebb terepen. A raktér terhelhetősége 1,1 tonna, vontatni viszont 3,5 tonnát lehet.
Az ígéretek szerint az X osztály sorozatgyártását 2017 végén kezdik meg. A pickuptól elsősorban a közép- és dél-amerikai, az ausztrál, az európai és a dél-amerikai piacon várnak sokat. Addig nyilván pontosabb és részletesebb adattáblával is előrukkolnak majd a németek.