Túl könnyen borul a Toyota Hilux?
A Teknikens Varld éles irányváltást szimuláló jávorszarvas-tesztje 1997-ben, az első generációs Mercedes A osztály felborításával került először a nemzetközi figyelem középpontjába, de a svéd lap azóta is elvégzi ezt a manővert minden tesztautójával. A Toyota Hilux ráadásul nem először bukik meg: kilenc éve az előző generáció is a felborulás határán teljesítette a manővert, és most az aktuális generáció is ugyanilyen rosszul reagált a hirtelen manőverre.
Ráadásul a Hilux 59,5 km/h-val állt két kerékre, míg a legtöbb konkurens 64-68 km/h-nál is stabil maradt. A jelenség oka nyilvánvalóan a futómű hangolásában és gumikban keresendő. A sofőr, Oskar Kruger szerint egyszerűen túl nagy a tapadás, de ebből szinte semmit nem lehetett érezni, amíg az autó két kerékre nem állt. Azt persze érdemes hozzátenni, hogy a pick-up a tesztet 830 kilogramm terheléssel végezték, de ez a megengedettnél még mindig 179 kilogrammal kevesebb, azaz bőven a rendeltetésszerű használat határain belül maradtak a tesztelők. A pick-upok esetében egyébként is probléma, hogy komolyan változik a viselkedésük a terhelés függvényében.
A Toyota svéd képviselete persze azt állítja, a Hilux a gyári tesztek alapján tökéletesen biztonságos autó, de megígérték, hogy komolyan veszik a Teknikens Varld teszteredményeit. Azaz még az sem kizárt, hogy a későbbiekben változtatnak a Hilux hangolásán.