A Nissan Patrolból épített versenyautó 1987-ben állt rajthoz a Párizs-Dakar ralin, ahol történelmet írt: ez volt az első dízelmotoros autó, amely az első tízben végzett. Azóta viszont egy múzeumban állt, ahol láthatóan minimális törődést sem kapott. Ám a harmincadik születésnapjára a Nissan Technical Center Europe szakemberei visszavásárolták, és szabadidejükben felújították. Most ismét működik.
Manapság, amikor bőven háromszáz lóerő feletti turbódízel motorokkal aratnak a Dakar élmenői, elképzelni is nehéz, hogy valamikor egy olyan, majdnem utcai autóval, amilyen ez a Patrol, neki mertek vágni Észak- és Közép-Afrika sziklás és homokos sivatagainak. Pedig így volt: az utcai Nissan Patrolt nem kellett sokat módosítani, hogy versenyképes legyen. Van benne bukókeret, és átépítették a felépítmény hátsó részét is. A 2,8 literes négyhengeres dízelmotor 146 lóereje is jóval több, mint a gyári érték volt, de manapság már mosolyogtatónak tűnik, különösen az 1,6 tonnás üres tömeg mellett. Ezzel együtt a két elindított autóból ez a példány, a 211-es rajtszámú 9.-ként futott be abszolút értékelésben, és ez volt a leggyorsabb dízelmotoros autó a mezőnyben – egyben az első dízel-terepjáró, amely az első tízben végzett a versenyen. Ezen felül ugyanezzel az autóval egy évvel korábban nyertek Fáraó Ralit is.
A '87-es Dakar után nyugdíjazták az autót: Salvador Claret magán-autómúzeumába került, ahol a következő huszonnyolc évben gyakorlatilag hagyták elpusztulni. Pedig ez az autó nem csak az eredményei miatt érdekes a spanyoloknak: itt is gyártották a típust Európa számára – és a Nissan Technical Center Europe, ahol ezt a konkrét példányt felkészítették, szintén Barcelonában működik. Nem csoda, hogy a fejlesztőközpont egyik munkatársának jutott eszébe 2014 februárjában az öreg Patrol feltámasztásának ötlete.
A felújításból állítólag afféle csapatépítő projekt lett, de így is sikerült végezni vele a 2017-es Dakar előtt, annak ellenére, hogy az autó valóban romjaiban hevert. A váz és a karosszéria egy merő rozsda volt, az első futómű eltört, az elektromos vezetékek egy részét megrágták a patkányok, és a motor állapota is rémes volt. Az elmúlt bő két év során az NTCE szakemberei munkaidő után, illetve hétvégente dolgoztak az autón, amely így mostanra tökéletesen működőképes állapotba került.