Tavaly ősszel mutatkozott be az Audi Q5 második generációja, és máris itt a sportos SQ5 változat, 354 lóerős V6-os motorral és az alapváltozatokénál jóval komolyabb futóművel.
Az új SQ5-ös egyik újdonsága a 3.0 TFSI motor, amely a neve alapján lehetne a korábban használt kompresszoros V6-os is, de ez egy vadiúj motor, a hengersorai közt elhelyezett turbófeltöltővel. Rugalmasabb és takarékosabb, miközben a teljesítménye maradt 354 lóerő. A csúcsnyomatéka kerek 500 Nm, ami 1370-es és 4500-as fordulatszám között végig elérhető. Erőben tehát nem lesz hiány, a gyorsulás százra 5,1 másodpercig tart.
Ám talán ennél is fontosabb az új futómű. Az ötlengőkaros első felfüggesztés a többi Q5-ösben is ott van, és állítólag sokkal precízebb irányítást tesz lehetővé. Az SQ5-be azonban ezen kívül légrugózás és adaptív lengéscsillapítók is kerülnek. Az előbbi három centis hasmagasság-változtatást enged menet közben, és bizonyos sebesség felett automatikusan lejjebb is engedi az autót. Emellett a sofőr is változtathat mind a hasmagasságon, mind a csillapítás keménységén. Természetesen van terepre való beállítás is, csúszósabb útra és kifejezetten terepre – ez utóbbi esetben a rendszer meg is emeli az autót, amennyire lehetséges. Tovább javítható az autó kezelhetősége az S sportcsomaggal járó sport-differenciálművel.
Kívülről nem lesz olyan egyszerű megismerni az SQ5-öst, különösen ha feliratok nélkül rendelik. Az egyetlen lényeges eltérés a szürke hűtőrács-keret és az alumínium tükörházak, meg persze a belső tér, ahol sportüléseket és rengeteg csiszolt alumínium dekorációt találunk. Akinek ennyi nem elég, némi felárért kérhet karbonszálas betéteket, és lapított alsó karimájú kormánykereket is. Ehhez a modellhez természetesen alapáron jár az MMI infotainment-rendszer legújabb változata, amely már Apple Carplay és Android Auto kompatibilis.
Az SQ5-ös már tavasztól kapható lesz, és bár az elődmodellből létezett, ebből valószínűleg nem készül dízelmotoros kivitel.