A Toyota Camry évtizedek óta az amerikai személyautó-piac kedvence, kicsit érthetetlen módon, hisz nagyrészt rejtőzködő formatervű átlag szedánokat jelölt a név. Most viszont mintha megpróbálnának változtatni ezen, és valahogy érdekesebbé tenni a nagy négyajtóst.
A békés családi szedán ennek érdekében agresszív pofát, elnyújtott tetővonalat és itt-ott már túlzottan is komplikált formatervet kapott. Az összkép tényleg mozgalmasabb, mint eddig volt – bár ezzel nem mondtunk sokat – sőt, Camry-viszonylatban ez az új változat határozottan sportosnak látszik. Érdekes sajátossága az új modellnek a viszonylag alacsonyan vezetett övvonal, amely alighanem világosabb belső teret eredményez, de különös látni egy ilyen tucatautón az eltérő színűre fényezett tetőt is.
Az új modell egyik fontos újdonsága, hogy már a Toyota szabvány tömegautó-platformjára, a TNGA-ra épül, amely az alacsonyabb gyártási költség mellett elsősorban merevebb karosszériát és jobb passzív biztonságot ígér. Emellett az autó aktív biztonsági felszerelését is javították, alapáron jár például az aktív vészfék és a sávtartó rendszer – ezek ugyan nem újdonságok, viszont nagyban növelheti a közlekedés biztonságát, ha egy olyan típus alapfelszereltségét képezik, amelyből több mint évi 400 ezer példányt adnak el csak Amerikában.
A hajtás változik a legkevesebbet az elődökhöz képest: kétféle benzinmotort kínálnak a Camryhoz, 2,5 literes négyhengerest kap az alapváltozat, az erősebbik pedig 3,5 literes V6-ost hord az orrában. Ezen felül kapható hibridként is, ebbe is a 2,5 literes négyhengeres egy változatát építik. A két benzineshez nyolcfokozatú automata váltót kínálnak, a hibrid rendszerben pedig fokozatmentes automata dolgozik.
A Toyota egyelőre csak a négyajtós Camryt mutatta be, az egyetlen kétajtós változat a Nascar-versenyekre szánt kupé, amely V8-as és hátsókerék-hajtású, azaz az orrkialakításán túl semmi köze a szériamodellhez. Ám valószínű, hogy később utcára is bemutatnak egy kétajtós kivitelt, ahogy generációk óta mindig.