Megér 600 milliót az első szupersportkocsi?

2017.01.12. 17:34

Eredetileg versenyautónak szánták a 959-est, csak azért készült utcai változat, mert az FIA B csoportjának szabályai kötelezővé tették kétszáz példány legyártását. Ám a B csoport idő előtt megszűnt, így a Porsche 911-es alapú szörnyeteg kategóriát alapított. Egyesek szerint ez volt az első a mai értelemben vett szupersportkocsik sorában, és most eladó a legdurvább változat.

A 959-es eleve nem gyakori, hisz csupán 292 példányt gyártottak az összkerék-hajtású, ikerturbós motorral hajtott gépből. De a konkrét autó, amelyet hamarosan egy párizsi árverésen lehet majd megszerezni, még különlegesebb: egy Sport kivitel, amelyből 29 példányt gyártottak. Az 1988-as autó ráadásul kiváló, szinte gyári állapotban maradt meg, ami kivételes befektetési lehetőséggé teszi.

A Sport változat azonban nem csak a ritkasága miatt lehet vonzó: ez a legerősebb gyári kivitel. A 2,85 literes hathengeres biturbó bokszermotor itt nem 450 lóerős, mint az alapkivitelben, hanem 515, és száz kilogrammal könnyebb is, mint a Komfort változatok. Így a végsebessége is nagyobb, 317 helyett 339 km/h-val száguldhat, legalábbis az Auto Motor und Sport 1988-as mérése szerint.

Erre elvileg ez az autó is képes, bár nem valószínű, hogy bárki kipróbálná, mit is tud. Az RM Sotheby's párizsi aukcióján ugyanis 1,5 és 2 millió euró közti összeget várnak érte, és kevéssé valószínű, hogy aki ennyit fizetne egy sportkocsiért, az utána az Autobahnon próbálgatná a végsebességét. Valószínűbb, hogy jó időre megint eltűnik a nyilvánosság előtt egy gyűjteményben, mint évről évre egyre nagyobb értékű vagyontárgy.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.