Izomdízellel érkezik hozzánk a legformásabb Kia
Hiába tört ki a dízelellenes hangulat Európában, az eladásokban még domináns szerepet játszanak az ilyen motorok. Nyilván tudják ezt a Kiánál is, ezért a Stinger sportszedánt nálunk nem csak erős benzinmotorokkal kínálják majd.
A kérdéses motor, amelyet az európai Stingerbe szánnak, a Hyundai csoport 2,2 literes négyhengeres dízelmotorjának 200 lóerős változata, amely 440 Nm maximális nyomatékot ad le 1750-es és 2750-es fordulatszám között. Ahogy sejthető, ez is tisztességesen mozgatja a nagy testet. A gyorsulás százra 8,5 másodpercig tart majd, a végsebesség pedig 225 km/h, azaz a dízelmotor is bőven elegendő a tempós autózáshoz.
Több mint valószínű, hogy a kétliteres, 255 lóerős turbós benzinmotorral is kapható lesz a Stinger Európában, és úgy hallani, a 370 lóerős hathengeres változat is elérhető lesz. Ez utóbbival a legtöbb európai gyártmány lenyomható a német autópálya-hálózat sebességkorlátozás nélküli szakaszain, hisz a Kia nem tartja tiszteletben azt a hallgatólagos megegyezést, amely alapján az autók végsebességét 250 km/h-ban maximálják a gyártók. A csúcs-Stingerrel elérhető a 270 km/h-s sebesség is.
A Stinger gyártása az év második felében indul, Európában pedig csak 2017 negyedik negyedében kezdődik a piaci bevezetés.