Még a gyenge 2015-ös évinél is 7,2 százalékkal kevesebb autót gyártottak Romániában tavaly. 2012 óta a legrosszabb évét produkálta az ország autógyártása.
A decemberben kiadott év közbeni elemzések már mutatták, hogy nagy lejtmenetben van Románia autógyártása, de az akkor jósolt 365 ezres értéket is sikerült alulmúlni. A most kiadott éves összesítő szerint 2016-ban egész pontosan 359 306 autót gyártottak országban: Daciából 320 457-et, Fordból 38 849-et. A tavalyi 387 ezres termelés mellett ez 7,2 százalékos visszaesés.
Típusra bontva a legjobban a Duster ment, a Dacia városi terepjárójából 190 825-öt gyártottak, ami csaknem 12 százalékos növekedést jelent. Második helyen a Sandero végzett, amiből a 2015-ösnél csaknem 11 százalékkal kevesebbet, 51 ezret gyártottak. Harmadik a Dacia Logan MCV volt 40 ezer példánnyal, majd a Ford B-Max következett több mint 38 ezer legyártott autóval.
A román járműgyártás csaknem 91 százalékát külföldön értékesítették. Az ország hazai piaca egyébiránt jó évet zárt. Az új járművek értékesítése 17,8 százalékkal, 142 ezerre nőtt, ami megközelíti a gazdasági válság előtti csúcsnak számító, 2009-ben jegyzett 148 ezret. Szép számok, de előrejelzések szerint idén csökkenni fog az új autók értékesítése, mert törlik február 1-től a használt gépkocsik után fizetendő környezetszennyezési adót, így várhatóan megnő a használt járművek aránya.