A Toyota a Yaris esetében egyelőre marad a szívómotornál, de a korábbi 1,3 literes helyett egy 1,5 literes négyhengerest vezetnek be, amely már megfelel az Euro 6c norma előírásainak is.
A nagyobb hengerűrtartalom persze nagyobb teljesítményt is jelent: az új motor 111 lóerős, és 136 Nm maximális nyomatékot ad le 4400-as percenkénti fordulatszám mellett, amiből 118 más 2000-es fordulattól rendelkezésre áll. Nem csoda, hogy a Yaris ezzel a motorral jobban is megy, bár a 11 másodperc százra és a 17,6 másodperces gyorsulási idő 80-ról 120-ra legfeljebb átlagos adatnak számít. A fejlesztés célja elsősorban a fogyasztás csökkentése volt, ennek érdekében olyan szívóoldali vezérlést alkalmaznak, amely képes Atkinson ciklusban működtetni a motort. Így NEDC ciklus szerint mérve állítólag 12%-kal sikerült mérsékelni a motor étvágyát, ami 4,4 liter körüli átlagot ígér.
Úgy néz ki, a Toyota a korábbi hírekkel ellentétben egyelőre egy erősebb modellfrissítéssel igyekszik életben tartani a Yarist, amely az idén lesz hat éves. Japánban, Vitz néven már bemutatták a kisautó új változatát, amely elsősorban az orrkialakítását tekintve változik, és valószínű, hogy ezt hozzák a közeljövőben Európába is.