Ez itt a legutolsó Rolls-Royce Phantom VII
A Phantom hetedik generációja igen fontos modell volt: a BMW ezzel a modellel alapította újra a Rolls-Royce márkát 2003 január 1-én, miután némi jogi ügyeskedéssel kicsavarta a márkát a VW csoport kezéből. Ám ennek már több mint tizenhárom éve, így a hatalmas luxusautónak mennie kell. A gyártást ezzel az egyedi autóval fejezik be, amely – a gyári megfogalmazás szerint – egy műértő gyűjtő megrendelésére készült.
A legutolsó Phantom VII a nyújtott tengelytávú változaton alapul, így közel 6,1 méter hosszú, és úgy alakították ki, hogy minden részletében egy 1930-as évekbeli óceánjáróra emlékeztessen. Ennek szellemében díszítették a fabetéteket a korszakot idéző intarziákkal és a világoskék bársony kárpitozást hullámmintás hímzéssel. A műszerfalra is a hetven évvel ezelőtti stílust idéző órák kerültek, és az autót díszítő fehér csíkozás, illetve a fehér oldalfal-dekor a gumik oldalán szintén azt az időszakot hivatott felidézni. Azt nem tudni, hogy ezért a visszafogottan elegáns darabért mennyit kértek, az ilyesmit a luxusautó-gyártók diszkréten kezelik. Ám az autó alapára is 374 ezer font – mintegy 135 millió forint – volt, és az egyedi példányokért állítólag akár hét számjegyű összeget is kifizettek a megrendelők, persze fontban.
Ezzel az autóval stílusosan búcsúzik a Rolls-Royce csúcsmodellje. Átmenetileg a kisebb Ghost lesz a cég egyetlen típusa, míg meg nem érkezik a beígért szabadidő-autó, illetve 2018 körül az új csúcsmodell. Ezek már egy új, közös platformra épülnek, amely a gyáriak szerint jóval könnyebb és könnyebben karbantartható autók gyártását teszi majd lehetővé.