A G31 jelű modell, az új 5-ös Touring a Genfi Autószalon egyik újdonsága lesz, de a BMW már most lelőtt minden poént. Nem mintha a kombi jobban különbözne az elődmodelltől, mint a szedán.
Profilból azért látszik némi arányváltozás, de ez leginkább a hosszabb és alacsonyabb orr-rész miatt lehet. Egyébként a Touring sziluettje is maradt a régi, csak az oldalablakok krómszín helyett fekete keretei keltik azt az érzést, hogy az üvegfelületek kisebbek lettek. Valójában csak az oldallemezek domborításain és élein változtattak egy keveset, az autó alapjaiban alig változott. Erre utal az a tény is, hogy a csomagtér csupán tíz literrel bővült, az új kombiba alaphelyzetben 570, ledöntött hátsó ülésekkel 1700 szabvány literkockányi tárgy pakolható.
A hátsó ülések természetesen három részletben, 2:1:2 arányban dönthetők, ahogy ez ebben a kategóriában természetes, emellett van külön nyitható hátsó ablak, elektromosan ledönthető fejtámlák és persze automata csomagtérajtó-nyitás. Aki nehéz tárgyakkal szereti megtömni az autóját, annak előnyös változás lehet, hogy változattól függően 720-730 kg-ra nőtt a teherbírás, ami úgy 120 kilogramm növekedés az elődhöz képest.
Műszaki értelemben nincs lényeges eltérés a szedánhoz képest, a szabvány négyhengeres kétliteres és hathengeres háromliteres dízel- és benzinmotorok közül lehet választani, amelyekhez nyolcfokozatú ZF automata váltó és hátsó- vagy összkerék-hajtás.