Ez eddig a legdurvább Škoda

2017.02.03. 15:27

Az RS 245 típusjelzésében benne is van a lényeg: a VW csoport kétliteres TSI motorjából kihoztak további tizenöt lóerőt, így elkészült az eddigi legerősebb gyári változat.

A teljesítményszint ennél a motornál nagyrészt persze szándék kérdése: az Audi S3-asban ugyanez a kétliteres például kerek 300 lóerős, de az Octaviába, ahol csak a két első kerék hajt, az valószínűleg kezelhetetlenül erős lenne. Igazából már 245 lóerőhöz is kellenek trükkök, hogy nagy gázadásra ne csavarja ki a kormányt a sofőr kezéből, de az ESP-vel és a VAQ fantázianevű önzáró differenciálművel megoldották a kérdést.

Az autó egyébként épp egy tizedmásodperccel gyorsul jobban százra, mint a 230 lóerős változat, 6,6 másodperc az ideje, bár az nem egészen egyértelmű, hogy ez az adat melyik változatra érvényes. Abból ugyanis akad néhány: az RS 245-ös rendelhető kézi és dupla kuplungos automata váltóval, és egyaránt lesz belőle kombi és ötajtós ferdehátú kivitel is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.