A VW vezér szerint vége a motorzsugorításnak

2017.02.06. 15:50

A Telegraphnak adott interjúban a VW elnöke, Herbert Diess úgy nyilatkozott, a későbbiekben növelni, és nem csökkenteni tervezik a benzin- és dízelmotorok hengerűrtartalmát. Nem csak a VW, de a General Motors és a Renault is ebbe az irányba fejleszt.

10tsi

Diess szerint ezresnél kisebb benzinest és 1,6 literesnél kisebb dízelmotort nem terveznek bemutatni. A további méretcsökkentés ugyanis a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez vezet, bármilyen furán is hangozzék. Korábban is lehetett efféle hangokat hallani, sőt, az új trend, a méretnövelés első fecskéje már meg is érkezett: a Toyota a Yarisban egy 1,5 literes motorral váltja a korábbi 1,3 literest, mivel csak ezzel tudják hozni az Euro6-os szabvány következő lépcsőjének határértékeit.

A kis hengerűrtartalmú, sok esetben turbófeltöltős motorok soha nem voltak a károsanyag-kibocsátás csökkentésének valódi eszközei. Annak köszönhetően kezdtek mégis terjedni, hogy az európai szabványos mérési ciklusra könnyen lehet ezeket optimalizálni, azaz könnyű elérni, hogy alacsony fordulatszám mellett tisztán és takarékosan működjenek, miközben abban a tartományban, ahol hétköznapi körülmények között használatosak, erősek és rugalmasak legyenek.

Ám Európában épp a VW dízelbotránya hívta fel a figyelmet a fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-mérési módszerek hiányosságaira. Így hamarosan az EU is új, a valóságot jobban közelítő mérési szabványokat vezet be, ahol a kisebb hengerűrartalmú motorok valószínűleg határozott hátrányban lesznek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.