Kémfotókon a terep-Rolls-Royce

2017.02.10. 17:06

A gyáriak nem nevezik még SUV-nak sem: azt mondják a Bentayga fejlesztés alatt álló végzetére, hogy HSV, ami a magas oldalú jármű kifejezés rövidítése.

Még az erősen álcázott prototípuson is jól látható a márkára jellemző szögletes orr – a légellenállás bizonyos ár felett már nem érdekes kérdés, akinek gond a fogyasztás, az úgysem vesz ekkora luxusautót. Hogy az első tetőoszlop mögött milyen az autó, arról már nehezebb világos képet alkotni, bár nem valószínű, hogy a hosszú hátsó túlnyúlást csak az álcázás kedvéért alakították volna ki. Azt már korábban elárulták, hogy a Cullinan is egymással szemben nyíló ajtókat kap, akár korábban a Phantom, és meg is figyelhetők a középen összenövesztett kilincsek.

Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudni. Annyi biztos, hogy egy új platformra építik, amelyet az összes, a későbbiekben megjelenő Rolls-Royce alapjául szánnak. Az alumínium struktúrát nyilván úgy alakítják majd ki, hogy könnyedén fogadhassa a BMW hajtásrendszereit, bár úgy tudjuk, a Cullinan esetében marad a más modellekből már ismert V12-es motor. Valószínűleg a 6,75 literes hengerűrtartalom is marad – a legendához ragaszkodni kell – de hallani róla, hogy a nagy benzinmotor mellé egyszer csak elektormos segédhajtás érkezik majd, csökkentendő az autó amúgy jetiket megszégyenítő méretű ökológiai lábnyomát.

Azt is a gyáriaktól lehet tudni, hogy a típust 2018 vége felé mutatják majd be, bár nem zárható ki a lehetősége, hogy már korábban mutatnak egy tanulmány-változatot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.