Januárban már megmutatták a Kia Picanto legújabb generációját, de csak most derült rá fény, hogy milyen motorok kerülnek a kisautóba. Az is kiderült, hogy a GT Line kivitel sportos külseje nem teljesen alaptalan.
Ahogy sejthető is volt, a Kia nagyrészt a Hyundai i10 motorválasztékát örökli. Az ezres, háromhengeres benzinmotor 67, az 1,2 literes négyhengeres 85 lovas. Ezek nem is feltétlenül elfogadhatatlanul gyengék egy egy tonna alatti kisautóban, de nem feltétlenül indokolnák a gyári fotókon látható autó határozottan sportos stílusát. Ám a Kia egy harmadik motorral is kínálja majd a típust, az ezres háromhengeres turbós változatával, amely eddig csak nagyobb modellekben bukkant fel. A legkisebb Kiában egy visszafogott teljesítményű, 100 lóerős kivitelt alkalmaznak majd, és nem a korábban megismert 120 lovasat, de ez így is kellemes autózást ígér, legalábbis az adatok alapján.
Ráadásul nem ez az egyetlen alkatrész, amelyet úgy változtattak meg, hogy hozzájáruljon az autó közvetlenebb viselkedéséhez. Csökkentettek például a kormányáttételen: a korábbi 3,4 helyett 2,8 kormányfordulattal elérhető az egyik végállásból a másik. De az autó első tengelye elé is kisebb tömegű alkatrészek esnek, ami a gyáriak szerint szintén hozzájárul az autó kezelhetőségének javulásához. Az is kiderült, hogy a hosszabb tengelytávú új Picanto másfél centivel nagyobb lábteret kínál, a csomagtartó mérete pedig 255 literre nőtt a korábbi kétszázról.
A változtatások célja nyilván az, hogy versenyképesebbé tegyék a típust az olyan modellekkel szemben, mint a VW Up!, amely érdekes módon szintén nemrég kapott ezres turbómotort. Úgy tűnik, az autógyártók egyre komolyabban veszik a legkisebb kategóriát, ahogy az az autógyártásra jellemző folyamatos méretnövekedés során egyre közelebb kerül az általános célra használható belső méretekhez.