A McLaren az MP4-12 C bemutatása óta minden utcai autójába ugyanazt a motort építette, a 3,8 literes M838T-t. Ám most ugyanennek a motornak a nagyobb változatát építik a nemrég lelepleződött 720S típusba.
A nagyobb, M840T jelzésű biturbó V8-as kifejlesztése logikus lépés volt, hisz így a McLaren teljesen kihasználhatja a lehetőségeit. Manapság a legtöbb nagy teljesítményű motor nem nagyobb 4 liternél, mivel Kínában, amely egyike a leggyorsabban fejlődő piacoknak, különösen a luxusmárkák számára, a ez az a hengerűrtartalom, amely felett csaknem megduplázódnak az autóra rakódó terhek. Ez az oka, hogy az Audi, a Bentley és a Mercedes is gyárt négyliteres V8-as turbómotort, sőt, már a Ferrari három kisebb modellje a négyből, a 488 GTB, a California T és a GTC4 Lusso is 3,9 literes turbómotorral készül.
A P14 dinamikájáról egyelőre annyit tudunk, hogy 200 km/h-ra 7,8 másodperc alatt gyorsul, és 10,3 másodperc alatt futja a negyed mérföldet. Ám a gyáriak szerint az új motor nem csak erősebb lesz, mint az eddig a 650S-ben használt 3,8 literes V8-as, de takarékosabb, tisztább, és sokkal jobb reakcióidejű. Az új típus egy új modellgeneráció első tagja lesz, a második Super Series-é, amely az első nagy műszaki továbbfejlesztést hozza az MP4-12 C leleplezése óta, hisz azóta minden McLaren annak a modellnek a műszaki megoldásai köré épült. A P14 ehhez képest számos területen hoz drámai előrelépést: az új motor mellett új vázszerkezetet és hatékonyabb aerodinamikájú formát kap, ráadásul a tömege is jelentősen csökken.
Inkább érdekesség, mint lényeges műszaki fejlesztés, de a négyliteres motornak az új McLaren esetében fontos vizuális szerepet is szánnak: a legújabb kép tanúsága szerint egy részen laza rácsozat fedi majd a motorteret, amelyet az autó kinyitásakor vörös fény világít meg.
Az új McLarent várhatóan a Genfi Autószalonon mutatják be, így három héten belül biztosan mindent megtudhatunk a típusról.