2017.02.27. 13:27

Egyelőre csak tanulmányautó az Instinct, sok, ma még fantasztikusnak ható műszaki megoldással, de olyan, mintha a francia tervezők új stílust keresnének, ami ezúttal nem feltétlenül baj. Míg a márka 2000-es évekbeli autói messziről felismerhetők voltak, a maiakra ez már nem feltétlen mondható el. De talán ez a tanulmány megmutathatja a kiutat.

A krómkeretes trapéz-hűtőmaszknál szinte bármi érdekesebb lenne, és az Instinct tanulmányon nem is ilyen van. hűtőrács az orr-rész szinte teljes egészét elfoglalja, de az autó színére fényezték, így egyszerre van jelen, és rejtőzködik. A szélét határoló ferde LED-sávokkal, az alacsony háromszög-lámpákkal és a cápaorrú kialakítással ez a Peugeot ismét valami más, de úgy, hogy közben a márka legjobb hagyományait követve elegáns és harmonikus marad.

Az Instinct nem csak részleteiben érdekes, de koncepciójában is: formára valahol félúton van a kombi és egy ötajtós csapott hátú között, ám az övvonal alatt a szélesítésekkel, légbeömlőkkel és diffúzorral könnyedén el lehetne adni sportkocsinak is. A teljesítmény-adat is kivételes dinamikára utal: kerek 300 lóerőt ad le a hajtáslánc, amely a divatnak megfelelően konnektoros hibrid, bár hogy pontosan miféle, az egyelőre nem derült ki.

A gyáriak jobban hangsúlyozzák a tanulmány ma még szokatlan képviselőit. Így az autó képes szinkronizálni az okos készülékekkel, és ennek megfelelően igyekszik alkalmazkodni a tulajdonosa várható igényeihez. A navigációs rendszer például a naptár alapján előre megtervezi az útvonalunkat, beleszámolva a várható forgalmi akadályokat. De például az okosóra adataiból következtet a vezető fizikai állapotára – mondjuk egy kimerítő edzés után a lehető legsimább hazautat igyekszik biztosítani. Mint minden valamire való tanulmány manapság, ez is rendelkezik önvezető funkcióval, bár még átvehető tőle az irányítás. Ehhez viszont új készséget kell elsajátítani, mivel irányítani a középkonzol kijelzője mögötti i-Device nevű eszközzel lehet, nem a megszokott kormánnyal és pedálokkal.

A Peugeot tanulmány elsősorban látványosságnak készült, a Genfi Autószalonon ennek kell majd a PSA stand környékére vonzani a közönséget, de van rá esély, hogy a stílusa, vagy legalább néhány részletmegoldása átszivárog majd a jövő szériamodelljeibe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.