Új sláger-terepjáró Kínából?
A Great Wall almárkája, a Haval egyik népszerű modelljét váltja le: az új H6 ránézésre modern benyomást kelt, és az adatok alapján műszaki szempontból is megfelel az aktuális divatnak, ha nem is különösebben eredeti.
A Haval márka Kínán kívül alig ismert, de a H6 elég szép sikernek tűnik, legalábbis 70 ezres havi eladási csúcsa alapján. A Great Wall almárkája most leváltja a korábbi sikermodellt egy azonos nevű, de modernebb vonalvezetésű autóval. Az új H6-ost nem nehéz messzebbről összekeverni egy Audival, de ez nem is csoda: a VW csoport prémium-márkája a legrégebben jelen levő, így az egyik legjobb nevű külföldi luxusautó-gyártó, amelynek viszonylag jellegzetes az arculata – nem csoda, hogy számtalan helyi gyártó utánozza. Az új H6 egyébként messze nem nevezhető klónnak: csak nagy vonalakban követi a példaképet, arra vigyáztak, hogy a részletek még véletlenül se tűnjenek szemérmetlen másolásnak.
A H6 háromféle benzines turbómotorral lesz kapható: egy vadiúj fejlesztésű 1,3 literes, 138 lóerős, egy 1,5 literes 150 lóerős és egy 2 literes, 197 lóerős négyhengeressel. Ez utóbbi a sportos Red Label változatba kerül. Emellett készül egy prémium-változat is, a Wei 01, amelybe a kétliteres turbómotor 230 lóerős változata kerül. Minden motorhoz dupla kuplungos, hétsebességes automata váltó jár, amelyet a Getragtól vásárol a Great Wall.
A 4,6 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,72 méter magas és 2,68 méteres tengelytávú újdonság ára 88 ezer és 140 ezer jüan, azaz átszámítva úgy 3,8 és 6 millió forint között lesz. Azt azonban nem könnyű felmérni, hogy ezzel mennyire lesz versenyképes a modell, hisz épp ebben a szegmensben olyan hihetetlenül széles választék alakult ki az elmúlt néhány évben – csak helyi tervezésű konkurensből vagy vagy tíz – amelyből nem lesz könnyű kitűnni. Kritikusai szerint az új H6 már most le van maradva, ami a műszerfal digitalizálását illeti: a BYD és a Zotye hasonló autóiban nagyobb a központi kijelző, és a műszerek is digitálisak, míg a Havalban még analóg műszereket találunk.
Csupán képek alapján persze nem egyszerű megmondani, hogy a kínaiak hol járnak biztonsági, minőségi vagy akár műszaki téren, úgy, hogy ezekkel az autókkal Európában aligha lehet majd találkozni. Ám az éles verseny hamar elvezetheti a kínai cégek némelyikét egy olyan szintre, ahol már a meghatározó nemzetközi piacokon is versenyképesek lehetnek. Export már most is van, de a kínai gyártók egyelőre az európainál kevésbé szigorú szabályrendszerű piacokon igyekeznek teret nyerni, amilyen Latin-Amerika, Irán, Oroszország és a Szovjetunió más utódállamai.