Új sláger-terepjáró Kínából?
A Great Wall almárkája, a Haval egyik népszerű modelljét váltja le: az új H6 ránézésre modern benyomást kelt, és az adatok alapján műszaki szempontból is megfelel az aktuális divatnak, ha nem is különösebben eredeti.

A Haval márka Kínán kívül alig ismert, de a H6 elég szép sikernek tűnik, legalábbis 70 ezres havi eladási csúcsa alapján. A Great Wall almárkája most leváltja a korábbi sikermodellt egy azonos nevű, de modernebb vonalvezetésű autóval. Az új H6-ost nem nehéz messzebbről összekeverni egy Audival, de ez nem is csoda: a VW csoport prémium-márkája a legrégebben jelen levő, így az egyik legjobb nevű külföldi luxusautó-gyártó, amelynek viszonylag jellegzetes az arculata – nem csoda, hogy számtalan helyi gyártó utánozza. Az új H6 egyébként messze nem nevezhető klónnak: csak nagy vonalakban követi a példaképet, arra vigyáztak, hogy a részletek még véletlenül se tűnjenek szemérmetlen másolásnak.
A H6 háromféle benzines turbómotorral lesz kapható: egy vadiúj fejlesztésű 1,3 literes, 138 lóerős, egy 1,5 literes 150 lóerős és egy 2 literes, 197 lóerős négyhengeressel. Ez utóbbi a sportos Red Label változatba kerül. Emellett készül egy prémium-változat is, a Wei 01, amelybe a kétliteres turbómotor 230 lóerős változata kerül. Minden motorhoz dupla kuplungos, hétsebességes automata váltó jár, amelyet a Getragtól vásárol a Great Wall.
A 4,6 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,72 méter magas és 2,68 méteres tengelytávú újdonság ára 88 ezer és 140 ezer jüan, azaz átszámítva úgy 3,8 és 6 millió forint között lesz. Azt azonban nem könnyű felmérni, hogy ezzel mennyire lesz versenyképes a modell, hisz épp ebben a szegmensben olyan hihetetlenül széles választék alakult ki az elmúlt néhány évben – csak helyi tervezésű konkurensből vagy vagy tíz – amelyből nem lesz könnyű kitűnni. Kritikusai szerint az új H6 már most le van maradva, ami a műszerfal digitalizálását illeti: a BYD és a Zotye hasonló autóiban nagyobb a központi kijelző, és a műszerek is digitálisak, míg a Havalban még analóg műszereket találunk.
Csupán képek alapján persze nem egyszerű megmondani, hogy a kínaiak hol járnak biztonsági, minőségi vagy akár műszaki téren, úgy, hogy ezekkel az autókkal Európában aligha lehet majd találkozni. Ám az éles verseny hamar elvezetheti a kínai cégek némelyikét egy olyan szintre, ahol már a meghatározó nemzetközi piacokon is versenyképesek lehetnek. Export már most is van, de a kínai gyártók egyelőre az európainál kevésbé szigorú szabályrendszerű piacokon igyekeznek teret nyerni, amilyen Latin-Amerika, Irán, Oroszország és a Szovjetunió más utódállamai.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
