Lassan de biztosan kiszorul a kínálatból a Volkswagen csoport 1,2 literes, négyhengeres TSI motorja, hamarosan a Fabiából is eltűnik.
A régi négyhengeres helyét az ezres háromhengeres turbómotor veszi át, akár a VW csoport többi modelljében, ami egyben azt jelenti, hogy egyliteresnél nagyobb benzinmotorral nem is lesz kapható a típus. Az alapmotor egy ideje már a VW Up!-ból már ismert háromhengeres turbó nélkül, most pedig érkezik a turbós változata ugyanennek a blokknak, kétféle teljesítményszinten. A gyengébb 95 lóerős 160 Nm csúcsnyomatékkal, az erősebb pedig 110 lovas, 200 Nm maximális nyomatékkal, azaz az új motor csak kisebb, de nem gyengébb az elődjénél.
A kétféle új benzinmotorhoz kétféle váltó választható: egy ötfokozatú manuális, és egy hétfokozatú dupla kuplungos automata. Az új motorokkal állítólag valamivel jobban gyorsulnak a benzines Fabiák mint eddig, bár hogy pontosan mennyivel, azt egyelőre nem árulták el. Annyi biztos, hogy a Genfi Autószalonon mutatják be a csehek ezt az újdonságot is, az átdolgozott Rapid és az Octavia RS 245 mellett.