A Sport Turismo tanulmánynak azért örült mindenki öt éve, mert végre nem kellett a Panamera csúnyácska farát nézni. A Porsche időközben a sportszedán hátulját is alaposan átalakította, így már nem bántja senki szépérzékét, de a kombit azért gyártásba küldték, és mostanra készültek el vele.
A gyáriak szerint a középső ajtóoszloptól hátrafelé minden új az autón, de ami a legszebb, a kombi forma itt egyáltalán nem jelent ügyetlen fellépést. A ferde hátfal miatt a csomagtartó nem valami nagy – bár 515 liter már sok mindenre elég, a normál Panamera is 495 litert kínál – de ezt aligha fogják felróni a Sport Turismónak. Hisz közben a piac egyik legjobb megjelenésű sportkombija, és aki ilyesmit keres – egy fokkal kevésbé ellenszenves Porschét – az kevés alternatívát talál. Egyébként aki tényleg csomagszállításra használna egy Porschét, a Cayenne-nel sokkal jobban jár, hisz abba alaphelyzetben is 670 liternyi motyó fér. Egy határozott előny a szedánhoz képest, hogy a Sport Turismo csomagtartóját könnyebb pakolni, hisz az ajtó bő tizennégy centivel lejjebb kezdődik.
Célszerűbbnek tehát alig mondható, inkább csak eltérő stílust kínál a Panamera Sport Turismo, amely az alapváltozathoz hasonlóan inkább csak négyszemélyes, bár itt hivatalosan öt személy is helyet foglalhat. Az ötödiknek viszont itt is csak afféle szükségülés jut, lényegében lábtér nélkül, a felhajtott könyöklőből kialakított támlával.
Kifejezetten érdekes megoldás az ötödik ajtó tetején az intelligens légterelő, amely nem csak a sebességet veszi figyelembe a szög beállításánál. A napfénytető kinyitásakor például 26 fokos szögben emelkedik ki, mivel állítólag így csökken a minimálisra a szélzaj.
A motorválaszték nagyrészt megfelel a szedánénak: az alapkivitelbe 2,9 literes, 330 lóerős turbós V6-os kerül, ezen felül kapható lesz ugyanennek a motornak a 440 lóerős biturbó változatával, valamint négyliteres, 550 lóerős V8-assal és ugyanekkora 422 lóerős V8-as turbódízellel is. Ebből is készül hibrid kivitel, 462 lóerős rendszerteljesítménnyel és V6-os motorral. Az összes változat összkerékhajtású lesz, és bár a kombi 50 kilogrammal nehezebb, ez a menetdinamikán alig lesz észrevehető.
A Sport Tourismo felára a többi Panamerához képest Németországban 4995 euró lesz. A típusváltozatot élőben a Genfi Autószalonon mutatják meg, és már most megrendelhető a gyártónál, az európai piaci bevezetés azonban csak október 7-én kezdődik.