Rég túl vagyunk a Brexit-sokkon, de csak most érkeznek a valódi következmények. Az autógyártók egyelőre arra várnak, hogy milyen kereskedelmi feltételek alakulnak ki a függetlenedő Nagy-Britannia és az EU között, de reális lehetőség a számukra a költözés. Még a Bentley számára is, amely még akkor is a brit nemzeti autógyártás egyik ékköve, ha idestova két évtizede a Volkswagen csoporthoz tartozik.
Ennek megfelelően eddig elképzelhetetlennek tűnt, hogy a Bentley elköltözzön Crewe-ből, de most ez a lehetőség is felmerült. Wolfgang Dürheimer, a márka vezérigazgatója azt nyilatkozta nemrég a Reutersnek, hogy 9-12 hónapon belül meg kell hozniuk a döntést arról, maradnak-e. Korábban már előfordult, hogy egyes Bentley modelleket Németországban állítottak elő, de csak akkor kényszerültek erre a megoldásra, amikor Crewe-ben nem volt elég kapacitás miden igény kielégítésére.
A probléma persze nem csak a Bentleynél jelentkezik: a brit autógyártás nagy része olyan üzemekből áll, amelyek elsősorban az EU piacaira termelnek – ilyenek a Nissan, a Toyota, a Honda, a Ford és az Opel-Vauxhall angliai gyárai – és amennyiben az EU és Nagy-Britannia között jelentős kereskedelmi akadályok emelkednek az elszakadási folyamat során, valószínű, hogy ezek a gyártók is kivonulnak majd a szigetországból.