Kidobják a dízelmotort a kis Fiatokból?
Valószínűleg a Fiat csak az első fecske, a VW dízelbotránya óta, úgy másfél éve igen erős a nyomás az autógyárakon, hogy szabaduljanak az Európában még mindig népszerű dízelmotoroktól.
Az elsők között a Fiat válhat meg belépő szintű dízelmotorjaitól. A 2019-re várható új Fiat 500-asból állítólag már nem készül dízelváltozat, helyette 48 voltos hibrid rendszerrel igyekeznek csökkenteni a fogyasztást, és vele a károsanyag-kibocsátást. Az információ egyenesen a Fiat-Chrysler vezérétől származik. „Nagyon kevés dolog biztos jelenleg az európai piacon, de az, hogy a kis dízel halott, köztük van.” - nyilatkozta Sergio Marchionne, később pedig azt is hozzátette, hogy egy teljes hibrid rendszer egy kisautóban, amilyen az ötszázas, biztosan nem lenne versenyképes. „Azt hiszem, a 48 voltos hibridben rejlő lehetőségeket kell megpróbálnunk kihasználni.” - zárta le a gondolatsort.
Az egyelőre nem világos, hogy melyik benzinmotort támogathatják meg az olcsó hibrid hajtással, amilyet több beszállító is kínál. A kéthengeres Twinair motor épp úgy a lehetséges jelöltek közt van, mint a Brazíliában tervezett új Firefly motorcsalád tagjai. A 48 voltos hibridek ugyan nem olyan hatékonyak, mint a teljes hibrid hajtásláncok, ahol általában nagyobb akkumulátort és rendszerfeszültséget alkalmaznak. Viszont biztosítják a hibridek előnyeinek úgy az 50-70 %-át, azaz valamelyest azért csökkentik a fogyasztást – úgy 10-15% nyerhető velük – és a károsanyag-kibocsátást, és közben egy hagyományos hibrid rendszer árának a harmadáért beszerezhetők.
Az 500-as második generációja egyébként legkorábban 2019 körül várható. Egyes források szerint a jelenleginél valamivel nagyobb autó várható – a méretek növelésével követhetnék a Mini méretének változását – ám az alapvető jelleget várhatóan megtartják, hisz az ötszázas jelenleg is messze a Fiat legsikeresebb modellje.