Bár a Peugeot-Citroën válsága során néhány éve a Peugeot család ugyan elveszítette abszolút többségét a nevét viselő vállalatban, de 22,19%-os szavazati hányadával még mindig a legbefolyásosabb tényezőnek számít a cégen belül. És nemrég nyilatkoztak arról, hogy mit várnak az Opel felvásárlásától.
Jean-Philippe Peugeot szerint ez akár az első lépés is lehet a világhódítás felé. „Lehetővé teszi a csoport számára, hogy lépésről lépésre tovább terjeszkedjen. Ez továbbra is lényeges célunk.” - mondta, bár a szavaiból az is kitűnt, hogy pontosan tudja, ez nem lesz gyors folyamat. A Peugeot-Opel fúzió ugyanis első körben Európában eredményez erős autóipari vállalkozást, ugyanakkor a német márka felvásárlása nem visz közelebb az észak-amerikai terjeszkedéshez, vagy épp a kínai forgalom növekedéséhez – legalábbis rövid távon.
Robert Peugeot, Jean-Philippe unokatestvére valóságosabb dolgokról beszélt: azt mondta, hogy azzal, hogy legalább egy piacon – Európában – évi 3 millió autónál többet tudnak majd eladni, sokkal stabilabbá válik a PSA helyzete. Azt is hangsúlyozta, hogy a Peugeot és az Opel célközönsége között alig van átfedés, ami azt jelenti, hogy viszonylag kevéssé akadályozzák majd egymást a piacon.
A Peugeot nagyon kedvező feltételekkel kapta meg az Opelt a General Motorstól, amely úgy adta át európai leányvállalatát, hogy az Opel nyugdíjalapjainak feltőkésítését is vállalta – ezzel tulajdonképp rá is fizet az üzletre – viszont azt nem tudni, hogy milyen feltételekkel jutottak a német gyártóhoz. Az eddigi nyilatkozatok alapján úgy néz ki, hogy a következő néhány évben, amíg az Opel és a szakszervezetek közt fennálló szerződések le nem járnak, nagy változás nem várható. Szintén behatárolja a Peugeot mozgásterét a következő négy-öt évre, hogy az Opel kínálat nagy része új modellekből áll, azaz a közös fejlesztésből származó előnyöket a következő modellváltási hullámig nem igazán használhatják ki.
A két Peugeot szavai azonban arra engednek következtetni, hogy a későbbiekben, talán a következő évtized során az Opel márka akár olyan piacokon is felbukkanhat, mint az Egyesült Államok, ahol a PSA már az 1990-es évek eleje óta nincs jelen.