Érdekes részlet derült ki az új Chevrolet Equinox-szal kapcsolatban: a típust a fejlesztés kezdeti stádiumában teljesen áttervezték, mivel a vázlatokat a megkérdezett vásárlók nem szerették.
A fókuszcsoportos kutatást egy új modell kapcsán minden autógyártó elvégzi: ilyenkor igyekeznek a feltételezett vásárlókat jól leképező embereket kiválogatni, akik véleményt mondhatnak a készülő autóról. Ezeknek a felméréseknek az eredményét persze igen ritkán ismerhetjük meg, hisz a résztvevőket titoktartásra kötelezik, és ritkán van olyan közvetlen hatásuk, mint az Equinox esetében. A GM felméréséből ugyanis az jött ki, hogy a formatervet furcsának és túl vaskosnak találták a potenciális vásárlók, így elvetették az eredeti formatervet, és újat készítettek. Ezzel a fejlesztés csúszott is néhány hónapot, de a GM szakemberei abban reménykednek, hogy így is ez volt a helyes döntés.
A legtöbb esetben nem igazán látunk bele az autófejlesztés ilyen részleteiben, bár néhány hasonló esetre azért fény derült. A Toyota például az első generációs Aurist küldte vissza a tervezőasztalra, miután a cégvezetés meglátta az akkori Honda Civicet: a pletykák szerint azt mondták, az eredeti terv túl unalmas. Az Auris ezzel együtt sem lett igazi sláger, viszont vagy egy évet csúszott a bemutatója. A legutóbbi közismert eset pedig a Renault és a Caterham szakítása kapcsán derült ki: a britek tervezte Alpine megbukott a fókuszcsoportos felmérésen, így a Renault maga folytatta a fejlesztést. Itt is érzékelhető volt, hogy a fejlesztés csúszásban van a tervezetthez képest: a végleges autót csak néhány hónapja mutatta be a Renault gyártásra érett formában.
A General Motors óvatossága az Equinox kapcsán egyébként nem indokolatlan: a cég kulcs-autójáról van szó, amely az amerikai piac legdinamikusabban növekvő szegmensébe érkezik – magyarán ha nem lesz sikeres, az meglátszik majd a GM amerikai pénzügyi eredményein is.