Hibrid és elektromos autókat eddig is használtak a rendőri erők világszerte, de a Ford azt állítja, hogy az új Police Responder Hybrid Sedan az első hibrid modell, amely minden rendőri feladat elvégzésére alkalmas, beleértve az autós üldözéseket is.
A Ford tervezői a Fusion Hybridből indultak ki, amely lényegében a Mondeo amerikai kivitele – ezt alakították át úgy, hogy megfeleljen az amerikai rendőrségek igényeinek. Így nem csak fényhidat szereltek fel, de nagyobb terhelésre méretezett futóművet, masszív lemezfelniket, az első lökhárítóra lökővasat és hatékonyabb fékrendszert kapott az autó, 17 hüvelykes első féktárcsákkal. A Fordnak bőséges tapasztalatai vannak rendőrautó-építésben, hisz több mint egy évtizeden át uralták a piacot az utolsó régimódi, hátsókerék-hajtású cirkáló, a Crown Victoria rendőrségi kivitelével. De e legendás típus nyugdíjazása óta is készítenek rendőrségi modelleket.
Amivel a Police Responder Hybrid Sedan többet tud hagyományos társainál, az a viszonylag nagy elektromos hatótáv: állítólag akár 96 km-t is képes megtenni tisztán villanyautóként, ami ideális járőr-autóvá teheti, hisz lényegében hangtalanul közlekedhet a városi utcákon, emellett az üzemeltetés költsége is igen alacsony maradhat. Ugyanakkor a kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotorral együtt a hajtáslánc teljesítménye eléri a 185 lóerőt, ami akár komolyabb autós üldözésekre is alkalmassá teszi a típust. Az egyelőre nem derült ki, hogy a rendőrségi és a polgári változat hajtása közt van-e érdemi különbség – ha nincs, az azt jelenti, hogy az amerikai rendőrök 5 liter körüli átlagfogyasztással számolhatnak.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mennyivel lesz drágább a hibrid Ford rendőrautó a hagyományos, benzinmotoros változatoknál, de könnyen lehet, hogy a rendőrautókra jellemző nagy futásteljesítmény és folyamatos használat mellett még az európainál jóval alacsonyabb üzemanyagárak mellett is megéri majd a hibridet választani.