A kisebb Crossland X-nél nem volt egyszerű eldönteni, hogy egyterű-e, vagy inkább hobbiterepjáró, ám a Grandland X-nél ilyen kérdés nem is igen merülhet fel. Az új modell az utóbbi kategóriához tartozik, abból is a termetesebbek közé.
Az autó hossza 4,477, a szélessége 1,844, a hossza 1,636, a tengelytávja pedig 2,675 méter lesz, azaz vagy húsz centivel lesz hosszabb, mint a Mokka X vagy a Crossland X. Csak ötszemélyes változat készül a típusból, a csomagtér pedig 514 literes lesz alaphelyzetben, és 1652 literes lehajtott hátsó üléstámlákkal. Ahogy a többi EMP2 platformra épített modell, ez sem kap összkerék-hajtást, helyette a Grip Control rendszert kínálják, amely azt biztosítja, hogy a két első kerék legalább kihasználhassa az összes rendelkezésre álló tapadást.
Ami az autó megjelenését illeti, kellemes arányú, az Opel kínálatba nagyszerűen illeszkedő, de igazán jellegzetes vonásokat nélkülöző modellel bővül a paletta. Ám ennyi is elég lehet, mivel messze a legdivatosabb kategóriában versenyez majd, olyan autókkal, mint a Nissan Qashqai vagy a VW Tiguan, a tágas belső tér, a magas üléshelyzet és a jó használhatóság a legfontosabb szempont – ezen a téren pedig ígéretes versenyző az Opel újdonsága. A motorválasztékról egyelőre hallgatnak, de mivel az autó egy gyártósoron készül majd a Peugeot 3008-assal, meglepő lenne, ha nagy eltérés mutatkozna. Így 1,2 és 1,6 literes benzines, illetve 1,6 és 2 literes, Peugeot eredetű dízelmotorokra számíthatunk.
A korai bemutató ellenére a Grandland X forgalmazását csak 2018 elején kezdik meg, miután 2017 őszén Frankfurtban megtartják az élő bemutatót is, ahol remélhetőleg már minden lényeges részletre fény derülhet a típussal kapcsolatosan.