Új elektromos Citroënek jönnek
A Peugeot-Citroën az elsők között kezdett villanyautókat kínálni Európában, de a legtöbb ilyen modell külső segítséggel készült. Ám a Citroën márka igazgatója szerint 2020-ra elkészülnek egy saját fejlesztésű, szériagyártású villanyautóval.
Linda Jackson elmondta, hogy már fejlesztés alatt áll az e-CMP jelzésű, kifejezetten elektromos autók számára fejlesztett platform, amelyeket kompakt- és kisautók számára fejleszt a Peugeot csoport, és kínai partnere, a Dongfeng. Ezt használja a Citroën is, bár nem ez a márka lesz az első, amely erre az alapra építkezhet. Úgy hallani, elsőként a DS építkezhet az új műszaki alapokra – az ő modelljük már 2019-re elkészül – míg a Citroën autója csak egy évvel később érkezhet meg.
A Citroën jelenleg két villanyautót is kínál: a Mitsubishi i-MIEV átcímkézett változatát, a C-Zerót, illetve az e-Meharit, amelyet a Bolloré Bluesummer nevű modell minimális átdolgozásával állítottak elő. A PSA-nál emellett készülnek elektromos áruszállítók is a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner alapjain, amelyhez pedig egy harmadik külső cég a Venturi szállítja a hajtásláncot. Emellett az Opel felvásárlásával a Peugeot csoport forgalmazhatja az Ampera-e típust is, amelyet pedig a General Motors gyárt Észak-Amerikában, a Chevrolet Bolt Opel jelvényes, európai változataként.
Ám azzal, hogy lényegében minden fontos iparági szereplő elektromos autókat fejleszt, a PSA sem támaszkodhat kizárólag az ilyen, külső forrásból érkező modellekre, ha versenyképes szeretne maradni. 2020-ra ugyanis szinte mindenki elkészül saját elektromos szériamodelljeivel, vagy korszerűbbre cseréli jelenlegi villanyautóit, így ezen a területen is gyilkos verseny várható.