Nehezen érthető, hogy a Fiat, amely Európában egyértelműen az új modellek hiányától szenved, hogy hozhat ki újabb és újabb típusokat Latin-Amerikában, amelyek másutt nem is jelennek meg. Ott van például az Uno kisautó, amely Európában is arathatott volna, vagy brazil Toro pick-up, amely helyett a Fiat Európában a Mitsubishi L200-ast kínálja Fullback néven. És félő, hogy az Argo is ugyanerre a sorsra juthat, pedig pofás Punto-utód lehetne belőle.
A Puntónak egyelőre nincs igazi utódja: bár egyes piacokon még ráhúztak egy modellfrissítést, mára mindenütt kezd kifutni a harmadik generáció. Brazíliában tavaly állt le a gyártás, de ott nem hagyták utód nélkül. A négyméteres kategória új Fiatját Argónak hívják, halványan a Tipóra emlékeztet, de annál ügyesebb arányú és kisebb. A térkínálatról egyelőre nem tudunk sokat, csupán annyi biztos, hogy a csomagtartó 300 literes, de az autó külseje alapján feltételezhető, hogy magas, levegős utasteret kínál.
A motorválaszték nagyja is friss: az új Firefly motorok közül az ezres háromhengeres 77, az 1,3 literes négyhengeres 109 lóerős. Az olcsónak és egyszerűnek tervezett, de modern moduláris motorok mellett az első generációs Minikből ismert Tritec (BMW-Chrysler) motorcsalád egy frissebb, 1,8 literes, 139 lóerős változatát is beépítik az Argóba, ez lesz a sportos HGT változat.
Nyilván elsősorban pénzügyi kérdés, hogy a friss brazil modelleket és a friss brazil motorokat megéri-e a Fiat-Chryslernek Európába hozni. A Tipo mellett biztosan elférne egy efféle kiskocsi, amely közvetlen vetélytársa lehetne a VW Polónak, a Ford Fiestának. a Peugeot 208-asnak és a B szegmens többi meghatározó modelljének.