Már a Seat-Škoda ikerpár első új, közepes városi terepjárója, a Seat Ateca megjelenésekor sejteni lehetett, hogy a VW-nél ezúttal is klónozásban gondolkodnak, hisz már akkor elárulták, hogy lesz egy hosszabb változat, ami a Škoda neve alatt jön, de később mindkét márka megkapja mindkét méretet. Így is lett: előbb megérkezett a 4,7 méteres Kodiaq, most pedig a Karoq, amely az Atecának felel meg a cseheknél.

Az új Skodán azért látszik, hogy megpróbáltak annyi részletet megváltoztatni, amennyi már elég hozzá, hogy a rokonság ne legyen túl egyértelmű. A Karoq-on nem csak az orr-rész kialakítása és a hátsó lámpák mások, mint az Atecán, de még a leghátsó oldalablakok formáját is átszabták. Ám a két autó oldala az övvonal alatt már teljesen azonosnak tűnik, ahogy a tetővonal is. A Škoda ugyan durván két centivel hosszabb – egész pontosan 4,382 méter – de ez jó eséllyel az eltérő lökhárító-kialakításnak tudható be, de a tengelytáv, a szélesség és a magasság is azonos.
A formatervezőknek a fentiek ismeretében aligha maradt sok mozgástere. Azért terveztek az autónak egy tipikus Škoda orrot, egyszerű négyszög-fényszórókkal, amelyet alul két kis trapéz-lámpa különböztet meg a Kodiaq-étól, és a hátsó lámpák is inkább a nagyobb Škodáéra emlékeztetnek, mint a spanyol testvérmodellére. Az összhatás nem rossz, bár nem is különösebben érdekes: ami a formatervet illeti, lényegében egy újabb egyen-Škodát sikerült előállítani.
A Karoq csak ötszemélyes változatban készül majd – a harmadik üléssorhoz itt már nemigen lenne elég hely – de a csomagtér 521 litere bőséges, és tovább bővíthető az ülések lehajtásával 1630, az ülések kiemelésével pedig 1810 literig.
Műszaki szempontból nem várhattunk új megoldásokat, hisz ez az autó is a szabvány MQB platformra épül, és a VW csoport szabvány motorjait kapja. Kezdetben ötféle motor közül lehet majd válogatni: ezres 115 lóerős háromhengeres vagy 1,5 literes 150 lóerős benzinessel készülnek a benzinesek, a dízel-paletta pedig egy 1,6 literes, 115 lóerős TDI-ből, és kétféle kétliteresből áll majd, ez utóbbi blokk 150 és 190 lóerős lehet. A motorok nagy része hatfokozatú manuális vagy hétsebességes DSG váltóval lesz kapható, kivéve a 190 lóerős csúcs-dízelt, amelyhez alapáron jár az összkerék-hajtás és a dupla kuplungos automata.
A Karoq érkezésével már csak egy lehetőséget nem használt ki a VW az új városi terepjáró-családban: még nincs hosszú Seat, de nem igazán lepődnénk meg, ha ez is megérkezne egy éven belül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
