Már a Seat-Škoda ikerpár első új, közepes városi terepjárója, a Seat Ateca megjelenésekor sejteni lehetett, hogy a VW-nél ezúttal is klónozásban gondolkodnak, hisz már akkor elárulták, hogy lesz egy hosszabb változat, ami a Škoda neve alatt jön, de később mindkét márka megkapja mindkét méretet. Így is lett: előbb megérkezett a 4,7 méteres Kodiaq, most pedig a Karoq, amely az Atecának felel meg a cseheknél.
Az új Skodán azért látszik, hogy megpróbáltak annyi részletet megváltoztatni, amennyi már elég hozzá, hogy a rokonság ne legyen túl egyértelmű. A Karoq-on nem csak az orr-rész kialakítása és a hátsó lámpák mások, mint az Atecán, de még a leghátsó oldalablakok formáját is átszabták. Ám a két autó oldala az övvonal alatt már teljesen azonosnak tűnik, ahogy a tetővonal is. A Škoda ugyan durván két centivel hosszabb – egész pontosan 4,382 méter – de ez jó eséllyel az eltérő lökhárító-kialakításnak tudható be, de a tengelytáv, a szélesség és a magasság is azonos.
A formatervezőknek a fentiek ismeretében aligha maradt sok mozgástere. Azért terveztek az autónak egy tipikus Škoda orrot, egyszerű négyszög-fényszórókkal, amelyet alul két kis trapéz-lámpa különböztet meg a Kodiaq-étól, és a hátsó lámpák is inkább a nagyobb Škodáéra emlékeztetnek, mint a spanyol testvérmodellére. Az összhatás nem rossz, bár nem is különösebben érdekes: ami a formatervet illeti, lényegében egy újabb egyen-Škodát sikerült előállítani.
A Karoq csak ötszemélyes változatban készül majd – a harmadik üléssorhoz itt már nemigen lenne elég hely – de a csomagtér 521 litere bőséges, és tovább bővíthető az ülések lehajtásával 1630, az ülések kiemelésével pedig 1810 literig.
Műszaki szempontból nem várhattunk új megoldásokat, hisz ez az autó is a szabvány MQB platformra épül, és a VW csoport szabvány motorjait kapja. Kezdetben ötféle motor közül lehet majd válogatni: ezres 115 lóerős háromhengeres vagy 1,5 literes 150 lóerős benzinessel készülnek a benzinesek, a dízel-paletta pedig egy 1,6 literes, 115 lóerős TDI-ből, és kétféle kétliteresből áll majd, ez utóbbi blokk 150 és 190 lóerős lehet. A motorok nagy része hatfokozatú manuális vagy hétsebességes DSG váltóval lesz kapható, kivéve a 190 lóerős csúcs-dízelt, amelyhez alapáron jár az összkerék-hajtás és a dupla kuplungos automata.
A Karoq érkezésével már csak egy lehetőséget nem használt ki a VW az új városi terepjáró-családban: még nincs hosszú Seat, de nem igazán lepődnénk meg, ha ez is megérkezne egy éven belül.