Most már jöhetnek a kínai BMW-k
A kínai hatóságoktól megkapta a BMW a jármű-exportra vonatkozó engedélyeket, így elvben akár Európába, vagy Észak-Amerikába is szállíthatnak autókat kínai gyáraikból. Nem is lehetetlen, hogy erre később sor kerül, azokban az esetekben, ahol ez a lehetőség olcsóbb, mint a helyi gyártás.
A BMW az utóbbi évek során nagyot nőtt Kínában: tavaly már több mint 300 ezer autót gyártottak a távol-keleti országban. Ám ezzel párhuzamosan növeltek a két kínai Brilliance-BMW üzem kapacitásán is, így ezek most akár évi 450 ezer autó előállítására is alkalmasak, és nem valószínű, hogy a kapacitás-felesleget helyben képesek is lesznek lekötni. Van is egy olyan BMW modell, amely jelenleg sehol máshol nem készül, de lenne értelme más piacokon is forgalmazni.
A fronthajtású 1-es szedánt tavaly mutatták be, és bár elsődlegesen Kína számára készül, nem lehetetlen, hogy másutt is üzleti siker lehetne. Az Egyesült Államok, Oroszország, a Közel-Kelet, Dél-Kelet-Ázsia és Kelet-Európa jöhetne szóba, mint lehetséges piac. Ám a BMW csak akkor vágna bele a kínai exportba, ha nyereséget várhatna egy ilyen lépéstől. Valószínűleg ezért mondják azt, hogy egyelőre nincsenek konkrét export-terveik, csak a lehetőségeket mérlegelik.
Maga az eljárás egyébként egy évig tartott, és nyilván nem is volt ingyen, így felmerül a kérdés, hogy konkrét exporttervek nélkül miért szerezték be az engedélyt. Az Automotive News Europe névtelenséget kérő forrása szerint szerint ennek politikai okai voltak: a kínai kormányzat céljai között van az export növelése, és a BMW ezzel a gesztussal igyekezett megfelelni a központi elvárásoknak.